pátek 6. března 2015

Okénko sousedů: Vážná dopravní nehoda u oleksovické křižovatky. Kdy konečně budou na státní silnici odbočovací pruhy? (akt.)

Asi bych o této páteční nehodě nepsal, kdybych o ní nic nevěděl. Vracel jsem se před polednem z pracovní cesty ve Znojmě a jelikož jsem cosi zapomněl doma, odbočil jsem v Lechovicích na Božice. Ještěže tak. Stejně bych normálně po státní neprojel.
Mackovickou křižovatku řídila policie. Vozidla jedoucí od Pohořelic odkláněli na Hostěradice. Po pár stech metrech jsme potkali blikající odtahovku. Teď už vím, proč to všechno bylo. V policejní zprávě se uvádí:
Hasiči dnes dopoledne zasahovali u vážné nehody na Znojemsku. Střetly se tam tři vozy. Jeden začal hořet. 
Před desátou hodinou dopoledne vyjeli hasiči k nehodě kamionu, osobního auta a dodávky na silnici I/53 u Oleksovic. Osobní vůz začal po srážce hořet. Při příjezdu hasičů již byla řidička venku a v péči posádky ZZS.
Hasiči zajistili místo nehody a za pár minut zlikvidovali požár auta. Záchranné službě pomohli s ošetřováním zraněných. Kromě řidičky osobáku se zranila také žena v dodávce a řidič kamionu. 
Vyšetřovatel odhadl škodu na vozidle zasaženém požárem na 50 tisíc korun. Silnice zůstala v době odjezdu hasičkých jednotek (12.13h) uzavřená. 
Na místě zasahovali hasiči HZS JMK ze stanice Znojmo a jednotka SDH Oleksovice.
Jaroslav Mikoška, tiskový mluvčí HZS JMK
Fotografie jsou z webu http://www.firebrno.cz/auto-zacalo-po-nehode-horet. Tamtéž si můžete prohlédnout celou fotogalerii.

Podle dalších zpráv zveřejněných v Deníku k situaci došlo takto: 
K nehodě došlo podle prvních zjištění policistů tak, že řidička jela před desátou dopoledne po silnici I/53 ve směru od Znojma a chtěla odbočit na Oleksovice. „Za ní jelo nákladní auto, které do ní narazilo a odhodilo jí do protisměru, kde se čelně střetla s protijedoucí dodávkou," přiblížila znojemská policejní mluvčí Lenka Drahokoupilová.
Záchranáři odvezli řidičku auta s vážnými zraněními do nemocnice. Policie několik hodin odkláněla dopravu z hlavního tahu.
Podle šéfa znojemských dopravních policistů Roberta Peška je silnice po vážné nehodě od 14.20 hodin plně průjezdná.
Osobně jsem přesvědčen, že hlavním viníkem je kromě nepozorného řidiče náklaďáku český stát! Řekl bych přímo ministerstvo dopravy a asi i kraj!!! Na takové katastrofálně udržované mezinárodní silnici, jakou je pověstná silnic Znojmo - Pohořelice, měly být už dávno vytvořeny odbočovací pruhy vlevo na všech křižovatkách. Není těch chybějících pruhů moc, ale protože po této komunikaci jezdím (po její části), vím, jak jsou nebezpečné! 
Zkusme si je připomenout: Dyjská křižovatka - katastrofa!!! Ani smrťáky s kompetentními místy nic neudělaly!!! Jsem zvědavý na slibovaný kruhák! Bantická křižovatka. Další hrůza! Podobně nebezpečná i odbočka na práče kousek za horizontem a zatáčkou! Lechovice - odbočka na Borotice a Božice(od Pohořelic). To snad bude vyřešeno novým obchvatem, na němž se už pracuje. Čejkovická křižovatka a blízká oleksovická křižovatka!!! Obě velmi nebezpečné. Čejkovickou vyřeší obchvat Lechovic, oleksovickou jenom odbočovací pruh. Další velmi nebezpečná křižovatka je mackovická. Když jedete od Pohořelic a odbočujete k nám, musíte se pořád dívat do zpětného zrcátka a sledovat horizont před sebou!!! Hrůza, brrrrrrrrr!!! Dvě odbočky do Suchohrdel u Miroslavi - jenom odbočovací pruhy, nic jiného to neřeší. A od Pohořelic na Vlasky u Branišovic. Pak už nic. Je to tak moc, co si občané Znojemska od státu zaslouží? Co tomu říkáte, pane Ťoku a pane Hašku?
             (lan)



13 komentářů:

  1. Pravda je ta ze odbočovací pruhy by měli být, ale, je tu to slůvko ale.V práci 1 člověk taky vyrobí zboží za 10-20 tisíc denně a na výplatu bere 12 tisíc a přitom se pořád zdražuje. To jen pro příklad. Hlavní vinu nesou učastníci provozu jejich lehkovážností a nepozorností. Kdyby se každý řídil tak jak má nebylo by tolik bouraček a umrtí na silnicích. Pokud se dotyčný chce zabít, prosím, je to jeho věc ale takovým se většinou nic nestane ale odnesou to ti neviní. Je zákaz používání mobilů při řízení ale přitom každý 3 má v ruce mobil. Je omezena rychlost na 70 km ale předjede vás 5 aut tak rychle že než mrknete jsou pryč. O předjíždění na plné a dvojité plné čáře ani nemluvím. Další neřest je bezpečná vzdálenost hlavně nákladních aut a řidičů autobusů. Ti by se vůbec měli uklidnit jelikož mají několik tun a zastavit na fleku takové monstrum to nejde navíc autobusáci zodpovídají za ty lidi co vezou. Takže bych neházel hlavní vinu na stát a kraje ale hlavně na nekázeň řidičů. SA

    OdpovědětVymazat
  2. Je mi to taky jasné, že nelze házet vinu jenom na ty, kdo komunikace, budují, udržují, opravují a rekonstruují, ale je tady taky to ale. Náš bývalý socialistický stát totálně zaspal v budování dopravní infrastruktury. Pohraniční Znojemsko na toto přehlížení totálně doplatilo. Soutěžilo se v kdejaké pitomosti, ale aby se zpracovala strategická vize do různě vzdálené budoucnosti, kterou má dneska vytvořenou každá, i ta nejmenší obec, to neexistovalo! Za posledních 25 let došlo k výraznému posunu, jenže se zase našli různí šíbři a kmotři (a vesele pokračují i v současnosti), kteří zneužívali kde čeho, zvláště dotací. Tak se sice s vizemi stavělo a budovalo, ale taky se nám tady objevil např. pojem "vícepráce" (takový patvar), který každou realizovanou zakázku několikanásobně navýšil. A tak z 9 milionů vysoutěžených bylo 15 konečných! Proto naše silnice vypadají tak, jak vypadají! Silnice Znojmo - Pohořelice, o níž se slovně zasazoval každý ministr dopravy, bývalá senátorka Bayerová i její předchůdci, každý krajský nebo okresní politik, je důkazem, jak to nejde! Až se tady pozabíjí dostatečné množství řidičů, pak se ledy hnou. I taková jednoduchá věc, jako jsou předjížděcí pruhy, které by té by té silnici neskutečně pomohly, tady dosud nevznikly. Stačí se podívat mezi Olbramkostel a křižovatku Žerůtky - Kravsko, nebo průjezd Buchlovskými kopci. (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. Nevěřte na duchy.Tady se ledy nehnou ani kdyby se pozabíjeli všichni řidiči.Tady se jen něco nafoukne ale postupem času vše vyšumí.Ale pravdu máte ze se vše zbytečně předražuje.SA

    OdpovědětVymazat
  4. Ještě musím dodat že sem se velmi zasmál jak se všude poukazuje a kritizuje minulí režim a přitom jsme 26 let po revoluci což je víc jak polovina vedení minulého režimu a neudělalo se vůbec nic. Jen jsme dokázali vše zničit naší benevolencí. SA

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím, že to není o kritice minulého režimu. Je to o koncepci, vizi a prioritách. Jestli toto všechno máme dneska, to se neodvažuji tvrdit. Že jsme v budování dopravní infrastruktury zaspali už před 50 lety je však neoddiskutovatelné. Není to o tom, co se od tenkrát udělalo, ale o tom, co se udělat mělo a co se neudělalo. Stálo by to už tenkrát moc peněz a ty při tehdejším systému prostě nebyly! Ale je to spíš na nějaký samostatný článek. Každopádně i dneska sklízíme neúrodu zasetou tenkrát a zatím jsme nenašli cestu ven. Jdeme ode zdi ke zdi a přitom bychom se chtěli mít jako v Rakousku, Německu nebo Švédsku :-). (lan)

    OdpovědětVymazat
  6. Tři auta se v sobotu odpoledne srazila na hlavním silničním tahu ze Znojma na Brno v místě u oleksovické křižovatky. Přitom ve stejném místě se stala velmi vážná nehoda i v pátek a i tehdy se tam srazila tři auta. Při sobotní nehodě se zranili tři lidé, šlo však jen o lehčí zranění. (lan)

    OdpovědětVymazat
  7. Máte pravdu že jsme zaspali už před 50 lety ale tehdy byla tzv. železná opona a pokud vemu v potaz tehdejší dobu byla dopravní infrastruktura zcela vyhovující. Nevyhovující začala být až v 90 letech po otevření dopravy pro celý svět kdy se ČR stala hlavním středem dopravního a přepravního uzlu. Až tehdy se zjistilo že náš uzel je značně nevyhovující pro takovou dopravu a začali se hledat cesty jak by se dopravě ulevilo. Je pěkné že se našlo spoustu řešení ale vázne ta realizace a to je to o čem mluvím. Chápu že nejde takovou věc zhotovit ze dne na den ale za 26 let mlácení prázdné slámy a kritizování minulého režimu to také nebude. Navíc jak píšete víše že neumíme žádat o dotace,jak je to možné. My o ně umíme zažádat né že né jenže problém je v tom že se peníze cestou stratí a to je ten problém.My by jsme se měli začít dívat konečně dopředu a né se pořád otáčet zpět na to co bylo. SA

    OdpovědětVymazat
  8. Se vším se dá souhlasit, jenom ne s tvrzením, že nevyhovující začala být naše dopravní infrastruktura až po roce 1989. To právě není pravda. I socialistické vlády věděly, že by měly s touto situací něco dělat a připravovaly studie! Znám třeba projekt z konce 60-tých let, v němž se počítalo s novou trasou tzv. císařské silnice Znojmo- Jihlava - Praha. Nová silnice měla míjet všechny vesnice na Znojemsku, kterými doposud projíždí. Klidně se zeptejte tamějších starostů. Jediné, co se udělalo ( teď nevím přesně, jestli koncem 80-tých nebo začátkem 90-tých let) je nový most v Grešlovém Mýtě. Kdyby se ještě dneska jezdilo kolem svatého Mikuláše, tak by se tento dávno poroučel do Jevišovky pod ním tekoucí a jezdilo by se tam přes brod (a vybíralo se mýtné 1 grešle jako v počátcích této osady). A to si představte, že i v 17. století se našli výkuci, kteří za průjezd nezaplatili a snažili se ujet!!! To je, jako kdyby dneska jel řidič po dálnici a neměl dálniční známku :-)!!! A abych byl spravedlivý, tak byl v 70.letech vybudován obchvat Branišovic na silnici smrti Znojmo - Pohořelice. Ovšem něco tak odbytého a nekvalitního se jen tak nevidí! Letos se to SÚS pokusí opět opravit. Jsem fakt zvědav, jak se jim to podaří. Jezdím tudy denně do práce a vím o této silnici své. A u budování silnic jsou kapitolou samou pro sebe různé aktivistické spolky a sdružení, které novým stavbám potřebných silnic brání. Ale to je už na nějaký další článek. (lan)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zřejmě jsme se nepochopili. O mostě na Grešle se není o čem bavit ten byl nevyhovující pro dopravu už za období století páry natož když po něm začali jezdit kamióny o váze větší jak 20 tun navíc se 2 vedle sebe ani nevešli tudíž průjezdnost a plynulost provozu nulová tudíž se muselo něco udělat což dokazuje nový most.SA

      Vymazat
    2. Myslím, že se doplňujeme. Nemíním všechno házet na doby 25 let a starší. Jenom jsem chtěl doložit, že o problému nárůstu dopravy, hlavně nákladní, se vědělo už v 60.letech, ale projekty se zasekly! Naopak je čím dál zřetelnější, že vstup okupačních armád 21.8.1968 zastavil nejen obrodný proces tzv. pražského jara, ale vrátil Česko nejméně o 10-15 let zpátky. Hlavně ekonomicky!!! Dědictví sklízíme i dneska a zase selháváme. Normalizační režim si společnost "kupoval", aby "měl klid na práci", důsledkem bylo zvýhodňování určitých skupin obyvatelstva, přišel "baby boom" ("Husákovy děti"), a teď díky němu máme "Husákovy vnuky", na něž nejsou dobře připraveny naše školy, hlavně ve velkých městech. A ty spojité nádoby se dotýkají prakticky všeho. Kdyby nebylo ruské okupace 1968 a následné normalizace, nesesypal by se režim po 17.11.1989 jak domeček z karet. Ten "pres" 70. a 80.let způsobil explozi, na kterou nebyla společnost připravená. Historie má své zákonitosti a nic nejde, ani vrátit zpět a dusit, ani urychlit. Opět je to námět na trošku jinou úvahu :-)! Jinak díky za podnětné glosy. (lan)

      Vymazat
    3. Plně s vámi souhlasím ale šlo mi o to aby se společnost přestala dívat a kritizovat minulost ale žila přítomností. Proto jsem psal že tehdejší režim něco budoval, něco dobře, něco hůř a po 89 roce se za 26 let působení nezbudovalo zhola nic jen se vše zničilo a pořád se otáčí zpět jak vše bylo špatné a jaké jsou důsledky. Proč společnost nezačne samostatně myslet od nuly. Někde se začít musí. Je to jen o lidech a né o režimech.SA

      Vymazat
  9. Jedním z problémů městysu Višňové jsou komunikace přímo v obci pod správou SÚS. Ať je to silnice II/400 Moravské Budějovice - Višňové - Miroslav nebo III/40010 Višňové - Horní Dunajovice. To vám potvrdí každý řidič, který přes Višňovou projížděl.
    Ale když už jsem oblast dopravní dostupnosti načal, pak i zde budu poněkud pesimistický. Hlavní tepnou mezi Brnem a Vídní je již zcela vítězně cesta přes Mikulov. Kde je obchvat Lechovic? Na druhé straně. Znojmo se trápí desítky let se svým obchvatem. Silnice spojující Jihlavu a Znojmo je rychlostně omezována množstvím průjezdů obcemi. Je tedy z pohledu dopravy „nezajímavá“. Obrázek si udělejte sami. Vladimír Korek, starosta městysu Višňové (http://www.zrcadlo.info/)

    OdpovědětVymazat
  10. A víte co je nejhorší, ta paní bude mít doživotní následky a to jen proto že chtěla sehnat práci a zrovna jela domů z pohovoru.

    OdpovědětVymazat