sobota 27. června 2015

Setkání nad fotografiemi a kronikami obce

Na páteční podvečerní akci v sále kulturního domu byla každá božická rodina zvána tištěným letáčkem. Sešlo se nás tolik, kolik vidíte na fotografiích a samozřejmě i další, kteří přišli, prohlédli si vystavené - a odešli.
V hloučcích se debatovalo hlavně nad fotografiemi a kronikami. V tom množství to asi ani nešlo jinak. Promítali se i videokroniky obce a svůj koutek zde měli fotbalisté i myslivci. Koupit se dal trhací kalendář na období 2015/2016. Díky paní Horové jsem byl seznámen s dcerou bývalých božických řídících Černoškových. Potěšení na mé straně. Abych pravdu řekl, nejvíc mě na celé akci zaujala kuna, kterou vlastoručně trefil jeden z božických myslivců a já mu za to vřele děkuji a kdybych byl sochařem, vytesal bych mu pamětní kamenný reliéf s tímto symbolem! S příbuznou tohoto živočicha svádím každoroční nerovný zápas, neboť se ráda vyhřívá na motoru mého vozu a likviduje mi systematicky tapecírunk pod víkem motoru. A teď kvůli motoru nejezdím vůbec, tak kdoví, na co se podívala tentokrát, který kabel jí zachutnal. Z druhé strany nepohrdne ani granulemi pro naši Micinu! Prostě tento škůdce je nejhezčí vycpaný na výstavě! Zaujal mě víc než slavný drop, který kdysi v dávných dobách pobýval na travnatých stepních plochách "Letiště" a na Hrádecku a Hodonicku a chudák se nějak nevyhnul elektrickým drátům. Má tak dneska v Božicích v myslivecké klubovně pomníček. Aspoň na vlastní oči vidíme, jak vypadá.
A úkol na závěr: Kdo pozná aspoň jedno dítě na fotografii z mateřské školy, má u mě štamprli jégrmajstra!

      (lan)
































Žádné komentáře:

Okomentovat