sobota 22. srpna 2015

Mezi králíky, slepicemi a holuby v Branišovicích

Pan Hrobár mi představuje
Burgunďáky Radka Bulíčka
"Tak to jste vy, kdo píše na ty stránky?"  loučila se se mnou jedna z pořadatelek okresní výstavy drobného zvířectva v Branišovicích, když se jiný z pořadatelů zajímal, kde si moje dojmy z výstavy bude moci přečíst. Vlastně jsem na takové výstavě byl poprvé v životě!


Byla to souhra okolností, jednou z nich bylo to, že jsem předpokládal, že tam bude vystavovat můj známý z Lechovic Radek Bulíček. Vystavoval, ale přítomen nebyl, prý asi až zítra. O to ochotněji se mě ujal garant sekce králíků Jiří Hrobár z Hrabětic. Ukázal mi nejdříve Radkovu kolekci "Burgunďáků" a poté svoji pýchu nádherné Francouzské berany divoké. Až doma jsem v katalogu zjistil, že mezi oceněnými chovateli králíků byl taky pan Bohumil Špičák z Břežan za nejlepší kolekci Kalifornského králíka. Tak mu blahopřeji dodatečně na dálku.
Na dvoře branišovického chovatelského areálů byla instalována výstava drůbeže. V koutku pod přístřeškem hrála lidová kapela a některé slepičí a kohoutí jedince jejich hudba rozrušovala. Zrovna Radkův páreček Štýřanek byl celý nesvůj a pobíhal nervózně v kleci, a tak byl problém pořídit jejich nějaký kloudný snímek. To takové mohutné sasexky chovatele Jiřího Konicara z Kopaninek pózovaly jedna radost. Hodně mě taky zaujaly Křepelky japonské Lenky Stehlíkové z Nového Šaldorfa.
Pěkné kousky byly k vidění i v expozici holubů, nějaký snímek jsem pořídil, ale byl jsem limitován časem - hodně prostoru mi zabrala konzumace výborného masa na lódně - a musel jsem se loučit. "Výherní" lístky do tomboly jsem svěřil krajanovi z "božického" Šanova. Jestli čirou náhodou něco vyhraju, staví se večer nebo zítra u nás :-)! Když nevyhraju, nevadí, na výstavu jsem jel proto, abych viděl něco hezkého z chovatelských kolekcí drobných chovatelů. Potěšilo mě, že jich je pořád dost, aby se taková výstava mohla konat. A nás návštěvníků z Božic tam taky bylo docela dost.
Branišovičtí pořadatelé v čele s předsedou výstavního výboru Václavem Helerem se svého úkolu zhostili na výbornou a zaslouží si pochvalu. Kdo tam byl, určitě odcházel spokojen. A mohl být i každý chovatel, který měl zájem něco ze svého chovu prodat či naopak z jiného kovu něco koupit. A divili byste se, jaký byl zájem!
            (lan)

Francouzský beran divoký Jiřího Hrobára
je fintil

Kohout Sasexky stříbrošedé Jiřího Konicara byl jedním z nej-
mohutnějších jedinců na výstavě

Křepelka japonská Lenky Stehlíkové





Kohout Štýřanky Radka Bulíčka



Sasexky do tomboly ... Potěšily by mě :-)



Slepičky snášejí i na výstavě ...









Já jsem na odchodu, skupina občanů Božic právě vchází
dovnitř Chovatelského areálu v Branišovicích

Žádné komentáře:

Okomentovat