sobota 12. září 2020

Jak vám chutnal Božický burčák?


Jak vám chutnal letošní božický burčák
, víte jenom vy, kdo jste v sobotu odpoledne vyšli k božickým sklepům. Buď k obecnímu sklepu s kládovým lisem a k blízkým "kopečkářům" nebo jste se vydali na dlouho pouť k otevřeným sklípkům ve sklepní uličce u Borotic.  

Já se nakonec spokojil se svým vlastním výrobkem. Letos mě vnuci donutili (po tuším deseti letech) vytáhnout malý lis i drtič, a tak jsem se jal něco podobného burčáku zplodit. Suroviny jsem použil jako pejsek a kočička, když pekli dort (já jenom hrozny, ale každou hlavu mám jiný druh bílého stolního vína, a k tomu jsem přidal i pár granců muškátu modrého a výborné maďarské odrůdy Ester), takže i výsledná barva burčáku je lehoučce střihlá modrými hrozny... Chuti ovšem je výborné a to i přesto, že jsem pracoval bez moštoměru, který jsem nějak nemohl najít a ten starý po Němcích už jsem nechtěl v moštu močit, aby se mi v těch letošních kyselinkách nerozplynul... I tak si troufám tvrdit, že jsem se do sladkosti celkem trefil a doslazoval jsem jenom přiměřeně.





Tak jaké burčáky jste pili vy u božických vinařů?

                (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat