neděle 2. ledna 2022

Silvestr 2021: Nemám žízeň


 Znáte ten starý židovský vtip o Kohnovi, který na Silvestra 2021 vyprávěl Tomáš Töpfer? Pokud jste si užívali Silvestra jinak než s programem naší, tedy České televize, tak tady ho máte ve zkrácené verzi. Myslím, že pro nás starší je to docela zajímavé motto do budoucna.


Kohn leží na smrtelné posteli a svolává své děti: Děti, děti, jste tady? Když jsem byl mladý, šel jsem pro radu k moudrému rabínovi, jestli mám mít děti. Musíš je mít, pravil rabín. Až budeš jednou ležet na smrtelné posteli, kdo by ti podal sklenici vody?

A tak jsem měl vás, milé děti. Dřel jsem, abyste měly krásné dětství. A když jste chtěly studovat, pracoval jsem 7 dní v týdnu. A když jste se chtěly oženit nebo vdát, dřel jsem 12 hodin denně 7 dní v týdnu, abych vás zajistil, postavil vám dům a koupil auto.

A teď na smrtelné posteli musím přiznat, že nemám žízeň!

Žádné komentáře:

Okomentovat