Vlevo benzinka, hospůdka u Šíbla, před námi nebezpečný přejezd a trať na Hodonice |
Součástí této žádosti je též plán revitalizace trati Břeclav - Znojmo v úseku Božice u Znojma - Znojmo. V úseku Božice u Znojma - Hodonice se má jednat o kabelizaci zabezpečovacích zařízení (staničních, traťových, přejezdových a dálkového ovládání), v úseku Hodonice - Znojmo bude provedena rekonstrukce kolejí.
Škoda, že původní ambicioznější plán na širší rekonstrukci celé trati včetně narovnání trati v některých úsecích nebyl pro finanční náročnost podpořen.
Žádost bude projednána 10.3.2015 na MěÚ ve Znojmě a pokud bude vše v pořádku, bude se moci na jaře začít se zemními pracemi.
(lan)
Ale kdepak, kdy se začne kopat, to dnes neví ani ti nejodpovědnější! Plánů a různých termínů už bylo bezpočet. Už před dvaceti lety zde měla být dvoukolejka, elektrifikace, releové staniční zabezpečení. A dnes? Však vidíte ,jak stanice vypadá. Modernizace Hodonic a tratě Znojmo-Hodonice měla začít letos v dubnu, ale termín odložen o rok. A tak to půjde dál. Brněnský Kordis nemá zájem o zvýšení rychlosti na trati, musel by předělávat jízdní řády pro přípojné autobusy v Hrušovanech a Mikulově. Modernizace Hodonic se bude dělat proto, aby se pouze ušetřili pracovníci. Ve stanici nikdo nebude, bude obsluhována ze Znojma, což je nynější trend. Vždyť třeba Břeclav brzy bude obsluhována až z Přerova. A co naše stanice? No bída, nikdo nejezdí, nic se nenakládá. Chtěl bych se mýlit, ale předvídám stanici osud zastávky Dyje nebo dřívější stanice Břežany. A ještě k tomu " nebezpečnému "přejezdu. Přejezd je celkem přehledný, rychlost aut max. 30 km/ hod. Zabezpečení přejezdu světly V'UD spolehlivé. Co je nespolehlivé, to jsou řidiči, kteří nedodržují rychlost a najde se i dost těch, kteří přejíždějí na červenou. Ti by zasloužili, jak říkají strojvedoucí , léčení vlakem. V přetlačování auto - vlak je vítězem jasně vlak. -hic-
OdpovědětVymazatAsi musím dát Ivanovi za pravdu. Na webu Znojemského deníku čtu 21.2.2015 mj.: "Návrat Znojma na železniční mapu republiky však nabral zpoždění. Rozsáhlá rekonstrukce měla začít letos, oprav se ale zatím dočkají jen některé úseky, například ze Znojma do Hodonic." Na druhou stranu: Kdo by dneska jezdil vlakem? Cesta z boýžického nádraží životu nebezpečná, o chodníku se sice už jedná (výkup či výměna pozemků), ale než se to dojedná, nebude k nádraží chodit už téměř nikdo! A hospoda U Šíbla? Vzkřísí ji někdo? (lan)
OdpovědětVymazat