Na šanovském katastru mezi Emínem a Starým Karlovem se dlouhodobě cíleně opravují polní cesty tím, že se zpevňují stavební sutí. Já vím, pro někoho to může být neskutečně drastické vůči přírodě (?), ale na druhou stranu, co s cestami, po kterých se nedá nejen přejet, ale pomalu ani jít? Božice své polní cesty taky zpevňují. Zdařilou ukázkou je zpevnění části cesty za prvním mostem na Kolonii.
Cesta byla kvalitně zhutněná, srovnaná a upravená a od mostu nějakých 200 metrů směrem na Břežany má už parametry kvalitní polní komunikace.
Nikdo už asi pořádně neví, jak vypadaly původní mosty přes Jevišovku, neboť oba dva (i mnohé další) vyhodily ustupující německé jednotky v květnu 1945 do vzduchu, aby tak ztížily postup osvoboditelských armád. Mosty byly nejdříve obnoveny improvizovaně, později překlenuty novými mostními konstrukcemi. Tady, u prvního mostu přes Jevišovku, je vidět, že i zábradlíčko by si zasloužilo větší pozornost a tudíž nějakou opravu. Komunikace jsou v době sucha na solidní úrovni.
(lan)
Diskuzní příspěvky budu k tomuto tématu pouštět jenom podepsané (třeba aspoň mně známými zkratkami a přezdívkami).
Prý se to někomu nelíbí!!! No jo, jsme přece v Božicích...
OdpovědětVymazatPokud stavební suť (drť) zůstane na cestě, dá se to akceptovat, pokud se cesta rozjede a část suti je vytlačena až na hranici nebo za hranici cesty a následně přiorána do orné půdy, je to špatně .A to se děje. Dále je otázkou, co vše suť obsahuje. Sám jsem na cestě za Kolonií směrem na Velký Karlov našel kusy dřeva i s hřebíky a dráty...Jak je patrno z jednoho snímku, toho posledního, suť je asi rozhrnuta mimo cestu, a to bylo špatně. Majitel sousedního pozemku by se mohl ozvat a může žádat odklizení. Ale, když není žalobce, není soudce. -hic-
OdpovědětVymazat