čtvrtek 10. března 2016

Ze zápisníku božického "Sedmilháře"

Před 22 lety jsem v tehdejších Božických novinách (4/94), které jsem pro vás osm let připravoval, publikoval takový odlehčený materiál ze života Božic. Jeden z aktérů už je drahně let na pravdě boží, druhý je bývalým božickým občanem, kterého v Božicích celkem pravidelně vídávám. Jeho svérázný jazykový humor byste mohli někteří poznat.


Mezi Sedmilhářovy zápisky jsem vybral tři jeho hlášky:

1. Tak jsme s Karlem sbírali rajčata a představ si - nemohli jsme tam jedno takový červený nacpat do bedny! Ještěže bylo dost tvrdý a mohli jsme je rozřezat pilkou na železo.

2. Tuhle jsme zase u Karla zabíjeli králíka. A představ si, že jsem na něho musel donést rozporku, co používáme při zabíjačce! Povídám: Karle, co to máš za králíka? Von má přední část v králíkárně a zadní u Šenkeříků?!

3. "Oharky máš?" "Jo." "Kolik denně sbíráš?" "Tak do ruky." "To já mám za vratama 17 beden!" "To není možný!" "Jo, ale prázdných!!!"

Karel, který tomu povídání byl přítomen, měl taky smysl pro humor a jako trvalá vzpomínka mi na něho zbyla tato hláška:
Sel jsem na zahradě okurky. Karel šel kolem plotu a volal na mě: "Ty řádky máš jako když bejk chčije!!!" 
P.s. Znalci ví, jak ty řádky zdálky vypadaly ...

Tak to byla moje vzpomínka na pány Milana (žijící bajkař) a Karla. Milan už dlouho bydlí v sousední obci Velký Karlov.

            (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat