Křižovatka má nějakou svoji historii, nějakým způsobem se její tvar vyvíjel až do dnešní podoby. A právě ta její současná podoba je jejím největším problémem. V zásadě jsou tři téměř krizové momenty, kvůli nimž je výstavba "okružní křižovatky" nezbytná:
1. Autobusová zastávka. Kdo se chce podívat pravdě do očí, ví, jak to zvláště ráno u autobusové zastávky vypadá a jak zde zastavují autobusy. Doopravdy je velkým štěstím, že se tady nikdy nic nestalo.
V rámci budování okružní křižovatky bude zastávka přemístěna na prostranství před tzv. učitelskou bytovku a nastupující i vystupující školáci nebudou muset složitě přecházet či přebíhat několik cest po neviditelných přechodech i mimo ně.
2. Odbočování doleva při příjezdu od Českých Křídlovic. Ani jeden řidič v tomto směru přijíždějící neví, jak se má na křižovatce zařadit. I díky tomu, že zde nikdy nebyly vyznačeny vnitřní pruhy. Nevím, proč to nikdy nikoho nenapadlo.
Chudáci řidiči, kteří přijíždějí od Hrádku (od nádraží) po silnici II/397, kteří chtějí odbočovat doleva směrem do Křídlovic na silnici III/4141. Raději počkají, až ten nešťastník z křižovatky zmizí.
3. Na značkách nevyznačená místní komunikace směřující ke školní jídelně, k umělce, zezadu k pastelkám a k "učitelské" bytovce je možná ještě o něco větším oříškem než výše zmíněné odbočování od Křídlovic dolů k hospodě. Co tady už jsem viděl způsobů přejíždění této křižovatky!!!
Takže sumam sumárum: Nerozumím lidem, kteří nechápou vybudování okružní křižovatky u školy. Ani argument s jiným použitím financí není přesný. Kdyby se nebudovala okružní křižovatka, asi by se v dohledné době (určitě ne letos) neopravovala ani část silnice od kolejí ke škole. Kdo sleduje, jak se rozhoduje o tom, kde a co se bude budovat, tak ví.
Na závěr si dovolím ocitovat názor Michala Hrubého k dané problematice, který jinak celý najdete mezi dnešními diskuzními příspěvky. Je taky o tom, o čem jsem vlastně nepsal, ale je to velmi důležitý argument pro výstavbu "kruháku". Jak uvádí jiný diskutující: Líp bych to nenapsal!
Je to kvůli bezpečnosti! Teď tam každý jezdí, jak se mu zachce. Hned kousek je škola. Pořádně nejsou označené přechody. A nejdůležitější na tom je, že se tam o hodně sníží rychlost, a to hlavně ze směru od nádraží dolů k zatáčce. Jelikož tam kamiony a traktory z Landu jezdí jak závodníci. Kruhový odjezd slouží hlavně k snížení rychlosti a k zvýšení bezpečnosti. Dobrá věc: bude to přehledné a pro děti a jiné bezpečnější.
PS. Ještě před sto lety tady žádná pořádná křižovatka nebyla. Tah Hrádek - Mackovice již existoval, ale Božice prakticky končily sýpkou a stodolami. Všechny obytné domy - Popelovo (dnes Míčovo), Sedlákovo, Trávníčkovo (dřív Mazourovo) i třeba Němečkovo - jsou novějšího data, postavené až za první československé republiky po roce 1918. Jinak to byla sýpka a stodoly a pak už pole. Všude, kde jsou dneska nové Božice, včetně školy a hřiště. Zpevněná silnice z dnešní křižovatky do Křídlovic, tak jak ji známe, se budovala v letech 1932 - 1934.
(lan)
Neni to jen z Landu.Jsou to i místní občané. S pozdravem Petr Bojda.
OdpovědětVymazatMy co tu bydlíme u Donáta, bychom mohli povídat, jak kdo jezdí. Jsou to motorkáři, kamioňáci, traktoriste, osobní auta. Od značky Božice naberou plyn a šup rychlostí blesku valí po rovince a dolů z kopce. U školy brzdí jak o život. Oblak prachu se za nimi zvedne. Chodci jdoucí podel silnice jsou chudáci, zapraseni, oslepeni. Kruhaci a výstavbě chodníku a nové silnice všichni od Donáta fandíme ��. S pozdravem Kučeříková
OdpovědětVymazat