neděle 3. dubna 2011

Rozhledny jižní Moravy 7

Po minulém těžším hádání podle pohledů z rozhledny, dnes něco jednoduchého. Jedná se o rozhlednu, jejíž výstavba byla zahájena již v květnu 2001 položením základního kamene. Po různých nesnázích doprovázejících stavbu, byla otevřena až 29.4.2007. Vysoká je 22 m a na její krytou a zasklenou vyhlídkovou plošinu vede 96 schodů. Co ještě dodat? Hádání to bude snadné, ale ruku na srdce, mně se tato rozhledna moc nelíbí. Nevím proč, ale už jsem viděl hezčí ...  
    Tak veselé výlety, veselé hádání a nezapomeň: ROZHLÉDNI SE a POZNÁVEJ! 
      

-hic-
 


 

8 komentářů:

  1. Ivane, zdá se, že my pátrači si nevíme s konstruktivistickou stavbou (proto se ti asi moc nelíbí) rady. Přidej nějakou malou nápovědu. (lan)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak zkusím napovědět já. Tato rozhledna má něco společného s našim již zesnulým hercem a komikem. Karel Kučera

    OdpovědětVymazat
  3. Že by s VM? Fakt nevím, rozhlednu neznám a podívat se někde na netu se mi nechce, raději budu hádat pomocí drobných nápověd - indicií (jak už tvrdil páter Knox) (lan)

    OdpovědětVymazat
  4. Další indicie nechám na autorovi článku. Karel Kučera.

    OdpovědětVymazat
  5. Trochu tedy pomůžu,ano,je to rozhledna Vladimíra Menšíka.Tak a nyní hádejte, kde stojí, to už nebude tak těžké. -hic-

    OdpovědětVymazat
  6. Tak protože byl Vladimír Menšík "Vančák", tak rozhledna bude stát někde u Ivančic. Krajina kolem Ivančic se mi nikdy nelíbila, zvláště v zimě je to děs běs na silnicích. A ještě jednu poznámku si neodpustím: Po silnici z Ivančic do M. Krumlova jedete u Krumlova kolem strašidelné nestvůry solárních panelů. Nic hrůznějšího jsem zatím nepotkal. Proti tomu je božický solární park přehlédnutelnou kapkou v moři. (lan)

    OdpovědětVymazat
  7. Rozhledna Vladimíra Menšíka stojí asi tři kilometry severovýchodně od Ivančic na kopci u obce Hlína.Jinak nesouhlasím , že okolí Ivančic není pěkné, když pomineme ty nevzhledné solární panely a hrůzné chladící věže JE Dukovany,je okolí městečka úžasné a každý se sem rád vrací. Vždyť přímo ve městě je soutok tří řek a to Jihlavy, Rokytné a Oslavy. Kolem řeky Jihlavy je vyhlášen přírodní park Střední Pojihlaví, kolem Oslavy je chráněné území Divoká Oslava a kolem Rokytné je klidová oblast.A všude je plno starých mlýnů, splavů a zřícenin hradů. Tok řeky Jihlavy mám projitý až k pramenům, Oslavu po V.Meziříčí a Rokytnou po Jaroměřice.Doporučuji pro pěší turisty.Romantické jsou třeba zříceniny hradů Kraví hora, Levkov, Templštejn nebo Holoubek. -hic-

    OdpovědětVymazat
  8. Tak toto je krásná ukázka rozdílných úhlů pohledu: Byl jsem v posledních šesti sedmi letech v Ivančicích několikrát, vesměs v zimě, kdy to na mě nepůsobilo ani dobře, ani zajímavě. Když ovšem Ivan vypočítává přírodní krásy a zajímavosti, asi to tam doopravdy nebude tak špatné. Nezbývá, než abych taky vylezl z auta a prošel se touto krajinou! A vůbec je tenhle seriál inspirativní. V práci už jsme naplánovali výpravu na rozhlednu u Židlochovic a ještě tento rok to vidím i na Velké Pavlovice. Byl jsem tam zrovna, když začali stavět její základy. A s tamějším místostarostou Zdeňkem Karberem se opět po čase rád potkám mezi vinohrady. (lan)

    OdpovědětVymazat