středa 29. srpna 2012

Jeď, když ti svítí zelená!

Není to tentokrát o semaforech a dopravních značkách v Božicích, ale o zemědělství. Byl jsem docela potěšen, když jsem dnes ráno viděl vyjíždět z hlavní brány božického zemědělského podniku (Agropodnik Mašovice) moderní techniku.
Potěšilo mě to tak, že jsem zastavil a dvojitým bliknutím jsem jim dal pokyn, aby v klidu vyjeli na silnici. Byly to mohutné stoje - traktory s příslušenstvím - které vyrazily, aby se na polích věnovaly potřebným podzimním pracím.
Potěšilo mě to i proto, že poslední dobou jezdím kolem této brány - ovšem brány zavřené! V areálu bývalé "stanice" bývá až nepříjemný mrtvolný klid! Kdeže ty loňské sněhy jsou, kdy zde vládl čilý ruch a pracovní shon, kdy se pracovalo v dílnách, na dvoře, dokonce i v truhlárně! Já vím, to všechno je pryč, ale přesto mě ten pracovní ruch v našem zemědělském středisku potěšil.

P.S. Doufám, že na silnicích nebude toto pracovní nasazení příliš patrné. A když už se stane, bude zemina, která spadne z kol těchto strojů, provozovatelem odstraněna. Jezdí mi totiž pod okny traktory s vlečkami jiné božické zemědělské firmy a zánovní asfaltečka, oprávněná to chlouba minulé radnice, je věčně hnědá, plná hrud a hrudek nebo prachu!

                                           Ladislav Nevrkla

Žádné komentáře:

Okomentovat