středa 8. srpna 2012

U nás v knihovně

Prázdninová odpoledne v božické obecní knihovně připravila pro mladé čtenáře knihovnice Simona Juhaňáková. Milá, příjemná, usměvavá mladá paní je nepochybně člověkem na svém místě.
I v dnešní uspěchané - jak se říká počítačové - době neváhá pro své stálé i občasné návštěvníky připravit na pět prázdninových odpolední zajímavý a poutavý program.
Byl jsem docela překvapen, že v dnešním slunečném odpoledni si cestu do knihovny našla řada mladých čtenářů. Zastihl jsem je nad nápaditým kvízem - když jsem do něj nakoukl, musel jsem si přiznat, že už mi řada pohádkových postav a jmen vypadla z paměti. Vlastní děti jsou už dneska tátové a mámy od rodin a vnoučata jsou ještě malá na to, aby mě potrápila nějakými všetečnými otázkami. No schválně: jak se jmenovali "kosí bratři", nebo jaký je celý název zfilmované pohádky Princ a ....? Jen se Žerykem jsem neměl problém. To asi proto, že patří do příběhů i mého dětství a znáte to: člověk si k stáří pamatuje spíš to, co se událo, když mu bylo 15, než to, co se stalo minulou neděli!
Dalším úkolem bylo nakreslit nějakou oblíbenou pohádkovou postavu a připraveno bylo i "čtení" z méně známé pohádkové knihy Ivony Březinové O Puclíkovi aneb 366 pohádek na každý den v roce. Součástí každého Prázdninového odpoledne je i nějaká odměna. Dnes to bylo pohádkové pexeso z nakladatelství Egmont.
Před 15 lety se i v Božicích vedla diskuze o budoucnosti obecní knihovny. její stěhování do bývalé zasedačky v 1. poschodí kulturního domu byl správný počin. A když je v čele knihovny takový člověk jako Simona, nemám o její budoucnost obavy. Navíc se stala součástí Informačního centra DSO Niva a tak se zde potkávají, jak čtenáři, tak zájemci o internet nebo jiné informační služby.

                                                        Ladislav Nevrkla










Žádné komentáře:

Okomentovat