sobota 7. června 2014

Božice na sklonku prvního červnového týdne 2014

Zdá se vám, že se v Božicích na začátku června nestalo nic mimořádného či zvláštního? Můžete mít i pravdu, ale taky třeba nevíte. Já jsem na tom podobně. Jsou to kolikrát náhody, kdy jste něčeho svědky nebo u vás nějaká informace přistane. Tak třebas ... .
Jedu takhle krajinou, škodou sto na Božice ... No jo, Ivan Mládek to zpíval líp, ale když jsem se vracel v pátek domů z práce, právě vjížděl na jedno pole U studánky (nebo Na hýblu?) traktor s postřikovačem. Lán máku setého by nám Francouzi (taky jsou v EU jako my!) záviděli. My jim závidíme vylodění v Normandii (70. výročí), které bylo rozhodujícím krokem ke konci poslední světové války. Ve velmi dobré společnosti se tam ocitl náš prezident Miloš Zeman. Seděl mezi Merkelovou a Putinem. Mezi Německem a Ruskem. Ke komupak má asi náš pan prezident blíž?!
V Babišově České pozici (sobotní příloha Lidových novin) je velký rozhovor se Zdeňkem Vermouzkem. Že ho neznáte? To se divím. Právě před rokem jsme se s ním potkali v Božicích a mohli jsme se ho zeptat, na co jsme chtěli. Tak jsme se ptali. Ale o tom budu psát v jiném článku.
Pravidelně zajíždím do Českých Křídlovic. A je to vždycky inspirativní. Před možná více než 15 lety jsem se díval, jak tam Venda bagroval hluboký rybníček na jednom dvorku, teď ve čtvrtek jsem viděl, jak tento rybníček nový majitel definitivně zasypal zeminou a dvorku vrací původní funkci. Už tam asi nikdy nespatříme prazvláštního živočicha, o němž jsem kdysi taky psal, a můj článek převzalo i regionální vydání Mladé fronty Dnes!
V Křídlovicích jsem viděl nový plůtek kolem tzv. Kohoutího kříže, neviděl jsem pokus podojit právě podříznutou kozu. Neviděl jsem delegaci návštěvníků Božic v pátek odpoledne, ale slyšel jsem, že jim odborný výklad u historického kládového lisu (pořád bez pergoly!) podával náš bývalý pan starosta. Takže asi akce družstva božických vinařů. Za to jsem mohl blahopřát čerstvému tátovi "mladému" Honzovi, kterýmžto aktem poslal v pátek po poledni svého tátu "starého" Honzu mezi nás dědky! Ten nejmladší je taky Honza  a my mu přejeme, ať se má čile k světu.
Před námi je odpolední dětský den a zítřejší fotbal v Petrovicích. Tak ať je to taky tak slunečné jako dnešní tropická sobota.

              Ladislav Nevrkla

Žádné komentáře:

Okomentovat