neděle 2. října 2011

Motorové padáky nad Božicemi


Nejen ruská válečná letecká puma objevená při výkopových pracích v Božicích ve čtvrtek 22.9., ale i neobvyklé podívání se na ranní sobotní nebe dne 24.9.2011 patřily mezi "hity" minulého týdne. To sobotní "probuzení" bylo velice zajímavé a vesměs jsme se všichni divili, co to je na nebi za srocení motorových "ptáků".

My všichni laici jsem se se zájmem dívali na kroužící "rogala", ale jak mě v sobotu 1.10.2011 informoval božický odborník na letectví pan J. S., nebyla to rogala, nýbrž to byly "motorové padáky". On sám byl jedním z mála diváků, kteří se této zajímavé akce na vlastní oči zúčastnili.
A jelikož jsem v této sportovní oblasti naprostým laikem, vyhledal jsem na webu informace o paraglidingu. A měl jsem velké štěstí, že jsem hned na počátku objevil výborné stránky pana Tomáše Berky nazvané 
http://www.berx.cz/. Příjemnější o to, že zde bylo naprosto aktuálně popsáno ono sobotní létání nad Božicemi. Dovolím si několik informací citovat (včetně ilustrační fotografie) a jinak všechny zájemce odkazuji na výše uvedený web (s bohatou fotodokumentací). Věřím, že se pořadatelům i závodníkům na borotickém letišti líbilo a že se zde s nimi brzy opět setkáme.
Ladislav Nevrkla

Přečetl jsem na webu http://www.berx.cz/:
"Tak nám proběhlo letošní poslední kolo ligy a měl jsem tu milou povinnost na něm dělat opět ředitele. Hlavním organizátorem byl Daniel Trochta, dokonce se mu povedlo zajistit i ideální počasí a tak záruka povedeného víkendu, byla zajištěna. Po příjezdu na místo (letiště Borotice) mě již čekala perfektně posekaná louka na které vyrostlo provizorní letišťátko... Po registraci jsem nabrífoval ranní disciplínu. Navigace na čas s hledáním znaků a tajným úkolem, který se závodníci dozvěděli až těsně před startem. Trať vedla po opravdu již z dálky patrných otočných bodech a tak nehrozila ztráta orientace. (Trochu jsem měl obavy z nedaleké přítomnosti státní hranice.). Ráno, při východu sluníčka, jsem rozdal tajný úkol a vrhl závodníky na trať. Asi po hodince se mi postupně začali vracet z letu a hned bujaře hlásili, co všechno viděli. Většina našla i všechny znaky co jsem včera večer rozvezl a pár jedinců hlásilo i to co jsem tam nedal, ale všichni si to prý mooc parádně užili... Počasí dávalo tušit nastupující termické závany... a já vyrazil rozvážet znaky na další navigaci. V 13:00 začalo vytankovávání a chystání se na odpolední ekonomickou disciplínu. Okno bylo otevřeno do 16:00 takže bylo i čas na taktiku. Na to že je září, tak někteří piloti vydrželi ve vzduchu na 1,5litrů i přes hodinu a popisovali i celkem silné stoupáky...Myslím si, že závody se velmi povedly a všichni si je náramně užili."

Berka Tomáš, ředitel čtvrtého kola ligy

Žádné komentáře:

Okomentovat