pátek 16. září 2022

Zajímavá úvaha


 Po nepříliš dlouhé úvaze vložím příspěvek. Třeba si ho někdo i přečte. To píše na svém fbc profilu Tomáš Vilém.


Každým dnem se člověk učí, ten dnešní mě zase naučil o trošku víc. Děkuji za něj. Naučil jsem se děkovat za to, co mi přišlo samozřejmé, teprve nedávno.
Říkal vám snad někdo doma nebo ve škole, že máte být vděční za každý den? Některé dny nebývají lehké, píšu z vlastních zkušeností, ale možná si je nelehké dělám sám... Víkend je čas trochu vydechnout ale ne vždy to vyjde. Občas si toho naložíme moc i na něj a na odpočinek čas nezbyde. To mi taky nikdo neřekl, že potřebujeme i odpočívat😃 Po delší době jsem zjistil, že odpočinek potřebujeme. Trávím ho po svém a poslední dobou většinou sám. I když odpočívám, snažím se něco naučit, tak jsem začal více číst různé články. Některé mohou pomoci, jiné třeba i uškodit, je jen na nás, které si vybereme a posoudíme podle sebe. Jsem už opatrný, kterým věřit.
Dříve jsem myslel, že potřebuji mít neustále nějakou společnost a že bez ní snad ani nejsem. Potřeboval jsem být sám. Zjistil jsem, že sám vlastně nejsem, i když občas potřebuji být sám. Snažím se teď více naslouchat lidem okolo. Měl bych více naslouchat svým nejbližším, ale také je potřeba mluvit, abych mohl naslouchat. O svých pocitech lidé, alespoň v mém okolí, moc nemluví. Přes všechny ty vnucené starosti na to není čas.
Občas ale potkáte někoho, kdo o svých pocitech začne mluvit. Já dnes potkal takové lidi. Zjistil jsem, že jsou z Moldávie a pracují tu na poli. Sklízí zeleninu. Když pracují 350 hodin měsíčně, vydělají si prý 35 000 Kč. Mluvili rusky, tak mě stálo dost soustředění, pozornosti a snahy, abych alespoň to důležité přeložil. Nebrali hodnotu člověka podle majetku a postavení, ale podle charakteru. Podle toho, jaké má srdce. Lidé s dobrým srdcem jsou pro ně bratři a pohostí jej, jak jen mohou, budou se za ně také i prát jsem pochopil. Když se napijí, jsou trochu ráznější, jsem taky zjistil později😅 Měli dobré srdce, ale také nějaké ty chyby jako každý z nás. (Neodpustím si teda poznámku pro jednu D: jsem zvědav, jestli čteš teda celé příspěvky takto skrytou:) ). Najednou jsem neměl potřebu je soudit. Každý je takový, jaký je, a má právo tu žít stejně jako my. Jsem teď více tolerantní k druhým lidem a vlastně i k sobě. Odpustit sobě i druhým nějaké ty chyby a namísto nich vidět více ty přednosti mi pomohlo se trošku posunout. Děkuji za tento den a váš čas věnovaný čtení tohoto příspěvku.

Žádné komentáře:

Okomentovat