neděle 21. února 2016

Co na zastupitelstvu nezaznělo, ale lidi to zajímá (dopl.18.2.)

Tak jako jsou Bučovice-Vícemilice,
 mohou být Božice-České Křídlovice aj.
Komentovat zasedání božického zastupitelstva moc nejde. Diskuze zastupitelů téměř nulová, diskuze občanů chabá. A přitom je toho hodně, co by lidi zajímalo, ale ...


Tak třeba škola. Na předminulém zastupitelstvu zazněly od zastupitelů (vlastně paní zastupitelky) dva dotazy týkající se školy, na něž zazněla odpověď s příslibem, a na to minulý týden na nejčerstvějším zasedání nezaznělo nic! Jak to tedy dopadlo?
Čtenáři se však na mě obracejí s dotazy, a tak se ptám za ně:

Jak vypadá rozšíření kapacity I. mateřské školy v Božicích? Podaří se od září postupovat tak, jak bylo rodičům z Božic slíbeno, že všechny božické děti budou umístěny do školek v Božicích?

Jak dopadla možnost zajistit bezplatné stravování dětem ze sociálně slabých rodin ve školní jídelně? Poslední informace byla, že se s rodiči jedná .... Vím, že třeba ZŠ Pražská Znojmo (kde je mimochodem ve funkci zástupkyně velmi oblíbená bývalá božická učitelka Marie Hošpesová) se do této aktivity pustila velmi odpovědně, s jasným cílem těmto dětem pomoci. Podobně ZŠ Horní Dunajovice, abych uvedl nějaký příklad z okolí. Možná by mohla zapracovat školská rada a na příštím zastupitelstvu by mohl podat zástupce obce v radě zprávu, jak to vypadá?

Dostalo se mi informace, že prý kvůli mně nesmějí před školou zastavovat osobní auta! Vážení přátelé, takovou moc teda nemám ani omylem! Silnice patří kraji, jestli se smí zastavovat na krajnici, nevím, a jinak je mi to srdečně jedno! Já jsem se jenom radoval, že obec vybudovala dvě odstavná parkoviště u školy a citoval jsem pana ředitele, který rodiče na webu školy požádal o to, aby parkovali a zastavovali na těchto nových parkovištích. Toť vše!

Prakticky vůbec se nemluvilo o vodě pro Božice, o plánovaných aktivitách VaKu Znojmo a Vodárenské a.s.. Já oba návrhy  - na propojení božické vody se znojemskou i nový třetí vrt odmítám v té podobě, v jaké jsou nám zatím předkládány-nepředkládány. Ať je k tomu obecní diskuze, jak navrhuje bývalý božický starosta Ing. Čurda, ať jsme pravdivě a otevřeně informování, "co všechno za těmito plány je". Pak se můžeme o něčem bavit. Takové konspirační teorie, jaké jsou nám zatím předkládány, zavánějí už teď .... Na rozdíl od kruháku, který se nám vzdaluje, se na nás v tomto případě valí "stoletá voda"!!!

O elektronických aukcích na dodavatele elektřiny raději ani nemluvím. Teď, když už je po nich, můžu dodat, že jsem zásadně proti! Kdo máte dodavatele na plyn i elektřinu totožného, neměňte nic! Vřele doporučuji.

Taky se lidi ptají, jak bude vypadat plůtek (ohrazení) kolem nového dětského hřiště. Určitě by měl být směrem k silnici dostatečně vysoký, aby zajišťoval bezpečnost. Nejenže by nízký plůtek lákal děti k přelézání a případnému úrazu, ale bude mít i ochrannou funkci vnější!

Na jednu věc, která mě dlouhodobě zajímá, jsem už taky dlouho neupozornil. Vzpomněl jsem si na v souvislosti s plánovaným novým značením v obci, jak zaznělo na zastupitelstvu. Byl bych rád, aby se nezapomnělo na tabulky s označením místních částí (byť neoficiálních): České Křídlovice, Kolonie u Dvora, Zámlýní (nebo Mlýnské Domky?), Údolí lásky, U Nádraží, Na Posádce. Příkladů, jak to může vypadat najdeme dost. A modré nebo hnědé tabulky určitě obecní rozpočet nezruinují. Toť moje připomínka.

      (lan)


2 komentáře:

  1. Lidi se baví o tom, jestli se při budování kruháku bude opravovat i most v Údolí lásky. Asi by se jim oficiálně mělo říct, jak se věci mají ... (lan)

    OdpovědětVymazat
  2. Obecní knihovna oznamuje změnu otevírací doby o jarních prázdninách: pondělí – čtvrtek: 8.00 – 15.00 hodin, pátek: zavřeno

    OdpovědětVymazat