sobota 16. července 2016

Paní učitelka Černošková oslavila stovku

Osobně paní učitelku Josefku Černoškovou neznám. Když jsem přišel do Božic, už tady téměř deset let nebydlela, ani nepracovala. Měl jsem však vloni tu čest, že jsem byl přestaven jedné z jejích dcer, která se v Božicích zúčastnila kulturního večera k 790 letům obce.
Z publikace o Božicích jsem se dozvěděl, že v Božicích působila v letech 1949 až 1972. V roce 1971 byl její manžel Čestmír Černošek jmenován ředitelem ZDŠ Václavské náměstí ve Znojmě a Černoškovi se odstěhovali do Znojma.
Na paní učitelku Černoškovou však její bývalí žáci často vzpomínají a školnímu bytu v bývalé české státní menšinové škole dodnes řada z občanů-pamětníků říká "na Černoškovém".
Nedávno se paní Černošková dožila významného životního jubilea a my v Božicích se určitě hrdě hlásíme k tomu, že v naší obci strávila část svého bohatého života. Pro média uvedla svůj recept na dlouhověkost: brzké vstávání a práci na zahrádce. A dokud to šlo, tak hodně cvičila a chodila pěšky.
Ať jí zdraví stále slouží a ať má radost ze života.

Foto převzato z http://www.5plus2.cz/.

           (lan)

3 komentáře:

  1. Já osobně paní učitelku Josefu Černoškovou znám a znala jsem velice dobře i jejího muže Čestmíra Černoška. Paní Černošková je maminkou mé spolužačky Zdeňky, vždy učila jenom prvňáčky a byla velice oblíbena. Pan učitel Černošek byl ředitelem naší školy a taktéž nás učil občas matematiku. Já jsem jejich byt, kde se opravdu říkalo u Černošků, později na Černoškovém, znala velice dobře, protože jsem dost často k nim se Zdenou chodila a mohla jsem si u nich zahrát na klavír, který jsem neskutečně milovala.Vzpomínám si také, že při naší poslední slezině jsme se docela na "úkor" paní Černoškové pobavili. Slezina byla v Božicích a večer měla Zdena, její dcera od ní telefonát, zda je v pořádku a kdy přijede domů. Prostě kontrola "potomka". A ona mj. tu sobotu byla právě celé odpoledne, ve svém věku, na své zahrádce. K srdečně gratulaci se připojuji i já. Věřím, že ji zdraví ještě bude nějakou dobu i nadále sloužit. (me)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní učitelka Černošková neučila jen prvňáčky. Také druháčky ..... . Myslím to ve srandě, jsem asi detailista. Také i mě učila od první do čtvrté třídy a pak se odstěhovali i s manželem Čestmírem (dělal ředitele školy) a dcerami do Znojma. V tu dobu už asi odcházela do důchodu. Často si na ni vzpomenu. Byla, a snad i dlouho bude, hodná.

      Vymazat
  2. Samozřejmě, že neučila jenom prvňáčky, vždy však od nich začínala a vedla je od první po čtvrtou třídu. Mohla v tu dobu jít už zřejmě do důchodu, ale mám pocit, že ještě nějaký ten rok učila spolu se svým manželem, který byl ve Znojmě taktéž ředitelem. Hodní byli oba. (me)

    OdpovědětVymazat