pondělí 11. července 2016

Zase máte pocit, že se v Božicích nic neděje? Velký omyl...

Je tropické pondělí a jeden by řekl, že všichni čekáme na večerní bouřku a že se jinak nic neděje. A tak jsem se po příjezdu z práce vydal pro naftu k lanďácké pumpě. A cesta tam a zpět mi nabídla nejednu zajímavost.


Tak už zdálky jsem viděl, že u Donáta se něco děje a že musím, podobně jako i auta jedoucí proti mně i přede mnou, zpomalit, abych bezpečně projel. Stály zde tři mohutná svozová auta a mezi nimi porouchaný kombajn.
Taky v Údolí lásky číhá již nějaký čásek nebezpečí - propadlý kanál kanalizace. Je na něj upozorněno výstražným panelem, ale řidič musí být pozorný ... A hned za mostem jsou vidět zpomalovací a výstražné značky. Opravuje se přejezd, je vypnutá signalizace a jsou zde z obou stran kolejí stopky. Všechno směřuje prý k tomu, že zde bude plná automatizace a "na štaci" už nebude ani živáčka. Tj. bude to zastávka bez lidské obsluhy. Jak se časy za 150 let změnily, pane Hammermüller...
Cena nafty na pumpě výborná a na dveřích benzínky vylepený jídelníček. Jal jsem se vrátit, abych se pozeptal, kdepak se to bude tak dobře vařit? Tak vězte, že od příštího pondělí se vaří v Hostinci u Šíbla. Porce 200 g masa, menu za 80 "vočí", výběr ze dvou jídel... Lidi ale taky zajímá, jestli bude rozvoz obědů ...
Po cestě zpátky jsem si to namířil ještě na křídlovickou zahradu, abych ještě před bouřkou udělal nějaká drobná opatření. Viděl jsem v plné práci obecní traktůrek se sekačkou před Zedníčkovým a viděl jsem, že na staré poště stále visí "Na prodej". Jestli se nemýlím, tak dneska měla proběhnout elektronická aukce, takže možná už touto dobou se bude naše obec připravovat na koupi. Do aukce totiž šla .... Taky jsem viděl, že pokračují zednické práce na štítu ubytovny i renovace fasády vysoké budovy kláštera. Taky výkop před domem pana Širokého pod starou poštou je pořád ohraničený ... Ta krásně rekonstruovaná ubytovna žije. Zrovna ji využívá bývalý božický občan s partnerkou, který by jinak musel na hotel do Lechovic. To se fakt povedlo ....

V Božicích se taky prodávají domy a byty. Naposledy jeden dům za třiapůl melounů. Novostavba, tak prý i v Božicích se to takhle prodává ... A když i v Brně radikálně zdražili prodej bytů a domů, tak se nakonec ani nedivím ...

No a doma jsem v regionálním tisku s překvapením zjistil, že zemřela paní Jindřiška B., *1947, taky naše božická čtenářka. Takové nečekané zprávy člověka vždycky zaskočí ...

Nadějně vypadá příprava stavby kruhového objezdu v Božicích a srpen či září letošního roku mohou být časem, kdy bude stavba zahájena. Jinak na silnicích okresu se začalo pracovat, takže na Brno musíte buď přes Damnice - Jiřice nebo Břežany - Litobratřice - Jiřice nebo Břežany - Litobratřice - Troskotovice - Vlasatice. Tam ale počítejte, že brzy začne oprava dálnic Brno - Mikulov a sjezd na Znojmo bude taky upraven.
                            (lan)

















Žádné komentáře:

Okomentovat