neděle 12. března 2017

Jak se jelo pozadu z četnické stanice do Daňkovy hospody?

Když jsem psal příspěvek Co pro Světlanu znamenal 11.březen 1949, zaujala mě věta ze vzpomínek Svatopluka Župky: "Sedl jsem na kolo a zadem jsem zajel do restaurace." Nezdá se vám na nic divného? Tak mi řekněte, jak byste dneska jeli z četnické stanice (Zedníčkovy vily) do restaurace (Daňkova hostince = kino Marta) pozadu?

No vidíte! Normálně už byste se tam dneska nedostali. V roce 1949 však tato část Božic vypadala úplně jinak a možné to bylo. Oslovil jsem pamětníky a ti mi popsali, jak se tam dalo pozadu jet. A ono prý ještě před pár lety - než se vybudovaly mokřady - to tak nějak šlo.
Takže: Od Zedníčkovy vily - v roce 1949 zde byla stanice SNB České Křídlovice - vedly cesty dolů - řekněme k Březinovým a Grabovským - ale taky ke starému domku Vlachynských. Pokračovat se dalo za Březinovou zahradou a poli Vlachynských a vlastně za všemi domy a stodolami, které tam tenkrát stály. U Daňkovy hospody to taky vypadalo jinak a dalo se k nim přijít taky do dvora zezadu, kde bydleli v 1+1.

                                                      (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat