čtvrtek 23. března 2017

Kulatý stůl ano, ale ...

Nápad uspořádat kulatý stůl je jistě chvályhodný. Výsledný dojem taky není úplně špatný. Řada rozpaků však taky není zanedbatelná. A tak bude nejlepší, když si počkáme na podzim letošního roku, kdy by bylo docela dobré v tomto formátu pokračovat. Dneska se řeklo "á", příště si řekneme "bé".


To první, co mě zarazilo, byl "připravený" sál. Zase rozdělený na MY a ONI! Já nevím, kde se v Božicích ten zvláštní způsob myšlení pořád bere?! To, že se všechno nakonec napravilo a seděli jsme kolem čtyřrohého stolu po obvodu VŠICHNI PŘÍTOMNÍ, bylo přijatelné.
Formát diskuze mě na počátku taky nenadchl, ale vlastní průběh debaty to celkem dobře vylepšil. Vůbec druhá půlka kulatého stolu byla daleko zajímavější, protože tak jsem si kulatý stůl představoval já. Zněly nápady a myšlenky prakticky na všechna témata žhavé božické současnosti a stálo za to vše jenom poslouchat. Třeba se k některým věcem postupně vrátím, protože by některé myšlenky nemusely a neměly zapadnout.
Jediný nápad, se kterým se odmítám ztotožnit, byl návrh, aby se z nedokončené cukrárny-kavárny v bloku u hřiště vedle turistického altánu pořízeného před pár lety za minulé radnice za šílené peníze, stala ŠKOLNÍ DRUŽINA. O to víc mě překvapilo, že tento názor podpořila i řada účastníků! Co by na to říkali rodiče, nevím. Předpokládám, že by z toho byli nadšení tak jako já! Ale říkám, byl to jenom názor, ještě se nic nebuduje. On by takový špás přišel bratru na milion korun (bez pár drobných) a až prý pomine boom dětí v Božicích, tak by se zase vše vrátilo do starých kolejí.
Mně jde spíš o ten formát dnešního setkání. Tady mají i takové nápady své místo, ale neměly by se pokládat vždy za tak vážně myšlené, jak jsou vyslovené. Prostě kulatý stůl občanů Božic je o tom, že se sejdeme JAKO OBČANÉ, které život v Božicích zajímá, a máme chuť se o své názory podělit s ostatními.
Takže příště - věřím, že na podzim - prosím připravit větší "kulatý stůl" (ne žádné židličky v několika řadách) a debatovat jako dnes ve druhé polovině více než dvouhodinového setkání. A zlepšit propagaci - připravit písemné pozvánky. Prosím, pozvánku do každé rodiny! I tak musím konstatovat: nebylo to špatný!

             (lan)








Na snímcích není Růžena, která přišla později, a já, který jsem pořídil pár snímků. Takže suma sumárum z cca 1540 občanů Božic nás ke kulatému stolu zasedlo: jeden, dva, tři .... přesně 23+ jeden host z mikroregionu Hrušovansko (S. Dvořáčková)! Dost dobrý, co říkáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat