pátek 2. listopadu 2012

Co by mohla obec pořídit

Čistící stroj v Brně na Křídlovické ulici
(bydlí zde božický Marek Sedlák)
Někdy před měsícem jsem si v Brně na Křídlovické ulici vyfotil stroj, který mě nejen oslovil, ale který mě přivedl na myšlenku pořídit jej výhledově i do naší obce.Ve včerejších Babišových novinách jsem se pak dočetl, že nejsem jediný, kdo takhle uvažuje. Předběhl mě/nás únanovský starosta Vojtěch Fabík (ODS), který patří dlouhodobě k nejúspěšnějším starostům na Znojemsku.
Argument, že Únanov těží ze skládky komunálního odpadu je sice relevantní, ale je pouze jednou stranou mince. Únanovského pana starostu jsem poznal osobně někdy v polovině 90. let, kdy jsem byl externím spolupracovníkem deníku Rovnost. Tehdy Únanov teprve vstupoval do obecného povědomí a mohl se pochlubit prvními úspěchy. Pro mě to i tak znamenalo docela výrazný posun ve vnímání této obce, kterou jsem znal akorát podle sálu zdejší hospody, v němž jsme někdy kolem roku 1977 hráli s polozakázanou rockovou kapelou Aromatic (představte si, že nám ten název na přehrávkách nechtěli povolit a my ho přitom tvořili podle vzoru Olympic!). No nic....
Dneska Únanov vzkvétá a koupí si čistící stroj. Pan starosta Fabík říká, že "mašinu využije především na úklid místních silnic, ale v zimě taky k odklízení sněhu z chodníků." Čistící stroj se zametací nástavbou, kartáči a vodním skrápěním si Únanov pořídí díky dotaci ze Státního fondu životního prostředí a z nákladů 1,8 mil. Kč zaplatí obec pouze 15%.
Neříkám, že bychom nad tím museli uvažovat hned, ale s jistým výhledem určitě. Silnice budeme mít s novým asfaltovým povrchem prakticky po celé obci, obecních chodníků máme taky dost, tak by to byla jistě přínosná investice. A s úklidem znečištěných silnic máme už teď svých nedobrých zkušeností až dost!

                               Ladislav Nevrkla
V Brně na Leitnerce byl stroj v akci. Jinak je tato ulice příkladem,
jak je Brno místy zprzněno jakousi dílnou, děravými silnice a totálně
zničenými chodníky. To si kolikrát říkám: Zlaté Božice!

Žádné komentáře:

Okomentovat