sobota 28. dubna 2012

Představujeme: Marie Kuthanová, autorka komiksu


Od loňského roku, kdy jsem začal sledovat školní časopis Salát, mě zaujal originální komiks, který zde vychází. Vyjádřil jsem v jedné recenzi na tomto webu přání, že bych si tam rád přečetl rozhovor s jeho autorkou. Dočkal jsem se v posledním čísle (Salát, duben 2012). S autorkou Marií Kuthanovou, žákyní božické základní školy, si povídala „duše“ školního časopisu, paní učitelka Veronika Kočí.
Protože se obě autorky znají z pracovního prostředí (byť jsou na různých pozicích), je rozhovor neformální a zaměřený především na Marii jako tvůrkyní komiksu Blebt. Pro nás, neznalé aktuálního školního prostředí, je možná trošičku škoda, že zde není Marie představena trošku blíž, ale na druhou stranu máme aspoň o důvod víc, zjistit si to i jinou cestou. To mě napadlo, když jsem uviděl pozvánku na absolventský koncert žáků ZUŠ a tam mezi absolventy vidím jméno a fotografii Marie Kuthanové. Je tedy víc než jasné, že Marie je všestrannou osobností, která rozvíjí své talenty a záliby a věnuje jim hodně ze svého času. Jsem přesvědčen, že takový talent nezapadne a že se s ní budeme i nadále setkávat ve světě médií i umění. Já ji to moc přeji  a jak píše na závěr rozhovoru v Salátu Veronika Kočí : „Marušce děkuji za rozhovor a držím pěsti v další práci.“
A jelikož V. Kočí přidala k rozhovoru odkaz na web, který Marie Kuthanová má, uvádím jej zde též a připojuji dvě ukázky jejích webových stránek http://vocamcadska-zakladka.blog.cz/.

P.S. A kdo chce vidět a slyšet Marii Kuthanovou jako absolventku hudebního oboru ZUŠ Božice, nechť přijde v pondělí 30.4.2012 v 17 hodin do malého hudebního sálu na Absolventský koncert.

                                     Ladislav Nevrkla



1 komentář:

  1. Maruška Kuthanová absolvovala již 23.4. Jan Svoboda, učitel ZUŠ

    OdpovědětVymazat