čtvrtek 6. září 2012

Šťastnou plavbu!

Štěstí asi nechodí jen po horách, ale někdy sedne i na ...,  a tak tentokrát sedlo i na mě, i když se mi jinak celkem úspěšně vyhýbá. Podařilo se mi totiž, a to úplně náhodou a k mému velkému překvapení, pořídit pár snímků nové lodi na její  první plavbě od místa, kde byla jeřábem spuštěna na hladinu k přehradní hrázi.
Náhrada za zničenou loď se jmenuje Vranov a byla spuštěna na hladinu pod obcí Bítov a odtud plula na své kotviště k hrázi přehrady. A právě při této první plavbě jsem ji fotil. Z prázdninového rozjímání mě vyrušil jakýsi, už téměř zapomenutý zvuk lodního motoru, který měly lodě kdysi po přehradě plující. Jistě si pamatujete na Dyji, Vranov, Dunaj a Košice. První lodí na přehradě byl klasický parník Mír, pamatuji i na starší motorové lodě Hvězda a Morava, ta dělala velké vlny a byla tudíž  pro plavce atrakcí, pro kajakáře a kanoisty-rekreanty pohromou. 
A zpět k nové lodi Vranov. Jela směrem na hráz a přímo přede mnou udělala elegantní obrat a přistála u břehu. Po kratším pobytu pokračovala dál k hrázi. Velmi mě potěšilo, když kotvící loď míjela menší a "konkurenční" loď Viktorie a obě lodě se vzájemně pozdravily krátkým zahoukáním, jak  to bývá v lodní dopravě obvyklé. Věřme tedy, že budou i nadále kolem sebe plout i s třetí lodí Valentinou a že plameny svárů už nevyšlehnou.  Šťastnou plavbu !!!                                                                                                                  
                                                                                              -hic-

P.S. Měl jsem podobné štěstí jako autor příspěvku. Při cestě do práce jsem kolem půl osmé potkal v Jiřicích u Mir. "průvod" vedený policejním motocyklem. Než jsem vyndal mobil a nastavil foto, zmizel mi předek přepravovaného nadměrného nákladu v jiřické zatáčce. Říkal jsem si, zážitek, který asi nikde neuplatním. A ejhle! Můžu teď doplnit zajímavý materiál.
                                                         (lan)







Žádné komentáře:

Okomentovat