čtvrtek 31. července 2014

Tak kolik nám dnes napršelo?

Na dnešní odpoledne jsem měl bohatý program, a tak ve chvíli, kdy jsem Božice opouštěl (cca 15.55 h), nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo spadnout nějaké větší množství vody. Měl jsem namířeno do Prosiměřic, ale ...
Po průjezdu Boroticemi , kde již pršelo "na stěrače" mi zvonil mobil. Zajel jsem ke krajnici, zastavil, chvíli jsem mobil hledal po kapsách a pak jsem zjistil, že cíl mého výjezdu nedobrovolně "parkuje" naproti vinařům v Boroticích. Za Boroticemi, ani u Lechovic, kam jsem se jel otočit jen drobně přeprchalo. Zato v Boroticích se počáteční deštík změnil v liják!!! Nevím, jak v Božicích (viz srážkoměr), když jsem se  před pátou vracel docela slušně u nás od sklepní uličky u Borotic pršelo. Druhá skupina turistů, které jsem jel původně navštívit, byla tou dobou v Jaroslavicích a po mobilu hlásili, že tam po dešti není ani vidu, ani slechu. Tak nevypočitatelné jsou tedy současné dešťové přeháňky.
V mém srážkoměru je v současné době 19 mm, z toho 5 mm bylo po nočním dešti, nějak jsem zapomněl tuto "nadílku" vylít. Takže odpolední déšť se u nás nahoře v Božicích pohybuje kolem 14 - 15 mm. Je to málo nebo moc? (Tak se kdysi ptával školník pan Drmola).

P.S. Vsadím se, že v Boroticích napršelo výrazně víc než v Božicích.

               Ladislav Nevrkla
Je po dešti, vyrážíme z Borotic do Prosiměřic - účastníci
cyklotábora pro děti z pěstounských rodin. Hlavní šéf SPR
Pavel Šmýd se už usmívá a zdraví zdviženou pravicí. Dva
nejmenší účastníci se do Prosiměřic svezli v doprovodném
vozidle. Možná jste účastníky výletu potkali i v Božicích.
Projeli od Emína přes Kolonku, ulicí k masně a přes
Křídlovice kolem sklepní uličky na Borotice...

Žádné komentáře:

Okomentovat