neděle 24. srpna 2014

V Božicích slunečno, sem tam přeháňka a první draci!

Vatovec obrovský z rozhraní božického
a šanovského katastru. Výborný!
Na Božice až moc vody spadlo úhrnem tento týden (daleko přes 50 mm), ale jinak si vesnice žije svým pokojným, klidným životem. Když ale jedete po vsi pomaleji, tu a tam spatříte i to, čeho si v běžném denním spěchu ani nevšimnete.
Že je tady čas vína, to už registrujeme nějaký čas. Zatím však nevidím, že by se prodával burčák! Možná nejezdím těmi správnými sklepními uličkami?! Zato nás potěšily dvě pěkné pýchavky! Teda přesněji řečeno vatovci obrovští. Už skončily na řízky. Nejznámější božicky sběrač pýchavek zaslouží pochvalu :-)! Chránit vinohrad je třeba, ať je to na polních vinohradech nebo u domů. Ve vinohradech plašíme hejna špačků střelbou, u domů strašáky! Pokud chcete koupit pravý božický česnek, viděl jsem dneska šipku s nápisem "Česnek" u nádraží, naproti pumpě. A taky potěšil pohled na dva čerstvé táty -fotbalisty, jak po poledni vyrazili s kočárky se svými potomky! A pak hurá pro fotbalové nádobíčko a na hřiště.
Obrátil se na mě jeden čtenář (začínající chovatel H.A.M. na vajíčka) s prosbou, jestli nevím, kde ta šnečí vajíčka vykupují. Musel jsem ho zklamat, ale nějakou radu jsem mu dal.
Všiml jsem si bohužel poškozené infotabule u sv. Donáta a posprejované zdi u kláštera! Jak píšu: V Božicích slunečno, sem tam přeháňka. Jako třeba ta dnes po poledni.

                                                                                                  Ladislav Nevrkla


Nad kulturákem létali v neděli první draci




Žádné komentáře:

Okomentovat