čtvrtek 27. října 2016

Co se všechno semele

Někdy je lepší sedět doma na p.deli a nevědět, co se děje! Jedva totiž vystrčíte nos mezi lidi, dostávají se k vám informace, o kterých byste doma na zahradě nebo u komplu ani nevěděli. Jenže náš mladší vnuk Beník chtěl jít mermocí ven a tak to dopadlo.


Viděl jsem, slyšel jsem a našel jsem.
Viděl jsem, jak postupují práce na kruháku. Vybraná je už další část před tzv. učitelskou bytovkou, vybraný je kousek silnice k Pastelkám a vybraný je pořádný kus silnice k vojenským bytovkám. Zbavíme se tak přeci jenom nezvyklého motoristického ruchu v naší jinak poklidné uličce Na rafandě! :-) Viděl jsem, jak to soused už nevydržel a jal se zametat nánosy prachu před svým domem. Taky moje vozidlo je místo šedé hnědé, ale já to beru jako daň za kruhák, za nějž jsem léta plédoval. Rád bych touto cestou "pogratuloval" tomu chytrákovi, který jel dnes za mnou a když jsem odbočil k domu, tak na to šlápl, aby mi dokázal, že jeho luxusní vůz se za mnou musel tak trápit pomalou jízdou. Mračna prachu, která se kolem něho rozestřela mu samozřejmě pranic nevadila. Možná by měla obec i v naší ulici umístit znašku "30 km/h", když už má tuto rychlost kdejaká jiná komunikace v obci, kde je zúžený profil a pohybují se tam chodci. A věřte, že i tou naší nenápadnou uličkou jich projde dost ...
Zajímal jsem se, kudy jezdí řidiči do školní jídelny a k učitelské bytovce. Prý na to mají vyčleněnou "komunikaci" mezi Kunovým a Komínkovou novostavbou. To je dobré řešení, nebo ne?
Šel jsem shlédnout, jak mílovými kročejemi postupuje stavba na našich bývalých zahradách. Kdysi jsem tam měl vysázených stromů a keřů, už to všechno mělo svá nejlepší léta za sebou. Znáte to sami. To, co tady rostlo "po Němcích", to mělo jinou výdrž. Bylo to dáno způsobem tehdejšího pěstování, roubování či očkování. A hlavně podnožemi. Dneska když se vám broskev dožije 20 let, tak abyste se dali na modlení!
Poprvé selhalo zásobování v novém obchodě pod kostelem. Došlo tam stáčené svatovavřinecké! A ani dneska je nedovezli, jak bylo původně slíbeno. To je chyba. Zato ale instalovali v této prodejně software na placení kartou. Třeba už to tam brzo spustí.
Projel jsem včera Zámlýním, kolem mostu se dělalo, ale hotovo ještě nebylo. Termín 231.10.2016 se však nezadržitelně blíží....
Evergeenem posledních týdnů jsou v Božicích popelnice a způsob jejich vyvážení. Názory a nápady, jak by to mohlo být jinak se různí a v diskuzi zaznívají i různá až radikální řešení. Je dobře, že se lidi probudili a že jim to není jedno. Určitě se dá o té věci věcně diskutovat a hledat nejoptimálnější řešení. Zdá se, že to nově nastavené jím tak docela není. ALE MÁTE NĚKDO UCELENOU KONCEPCI, jaké řešení by bylo lepší? Já - bohužel - patřím v této oblasti k té mlčící většině, která ani pořádně neví, kolik a za co platí! Diskuze k tomuto tématu mě přinutila, abych se probral a začal se o to taky trošku zajímat. Abych nakonec nedopadl jako s tím tříděným odpadem, který raději vozím tam, kde jsou kontejnery pro tříděný odpad vždy vyvezené a připravené pojmout novou nálož. Dát cosi vedle kontejneru je doopravdy riskantní, jak upozornil jeden z posledních diskuzních příspěvků ...

Ta diskuze mi připomněla, že se ve společnosti přeci jenom dalo cosi do pohybu a že lidem přestalo být jedno, jak se s nimi jedná. Slušné chování, smysl pro spravedlnost a pochopení pro jiný názor. Je to těžké a pro někoho nepřekonatelné, ale jinak to, pánové a dámy, nepůjde. Zpíval o tom už kdysi dávno výborný písničkář Jiří Dědeček.

PS. A co že jsem našel? No, málem jsem začal psát cosi o nastupujícím Alzheimerovi, ale zpráva je to lepší. Když už jsme se vraceli domů, šla nám vstříc skupinka děvčat a v náručí nesly naše malé kočičáky! Začali běhat a protáhli se pod vraty. Foto přidám zítra.
         (lan)






1 komentář:

  1. Podle agentury JPP má zítra,9.12.2016, vietnamský obchodník na bývalé prodejně průmyslového zboží otevřeno naposledy.

    OdpovědětVymazat