sobota 22. října 2016

Osobnost Moravy. Můžeme hlasovat

Až s malým zpožděním jsem zaregistroval novou anketu, kterou v premiéře pod názvem OSOBNOST MORAVY 2016 organizuje známý spolek Moravská národní obec. Povědomí o naší Moravě si neseme po celý život a je jenom na nás, jak moc a kdy dáváme svou příslušnost k tomu, že žijeme na území historické Moravy, najevo.


Všiml jsem si sám u sebe, že kdykoliv opustím hranice současných moravských krajů (Jihomoravský, Zlínský, Olomoucký a Moravskoslezský), tak si na to, že jsem stále na Moravě nějak silněji uvědomuji.
Nejenže náš rod z takového území pochází (dopátrali jsme se až k Adamovi na konci 17. století, cca 1695, v Kostelní Myslové mezi Telčí a Dačicemi), ale když jsem jel nedávno na Svitavsko (taky historická Morava) vnímal jsem názvy obcí a symboliku velice moravskou.
Jsem též stoupencem vyvěšování vlajky Moravy ve státní svátek 5. července.
A všiml jsem si, že mi třeba vůbec nevadí televizní komentování zápasů Znojemských Orlů v EBEL lize na O2 TV, kdy se o znojemských hokejistech mluví jako o "Jihomoravanech".
Zato mě vždycky dokáže nadzdvihnout, když někdo v médiích uvádí, že jede k nám "do Čech" a myslí tím celé Česko neboli celou Českou republiku!

Novou anketu vítám a jen mě mrzí, že jsem si jií nevšiml dříve a nenavrhl nějakou osobnost. I tak jsem si bez problémů vybral. Můj hlas dostal můj učitel Bob, s nímž jsem byl v kontaktu i v 90. letech, kdy začínal se svými výzkumy na znojemském velkomoravském Hradišti (sv. Hypolita).

Hlasovat můžeme až do 18.12.2016 na webu http://zamoravu.eu/. Tam se k anketě píše:

Vážení příznivci Moravy, jak již určitě víte, náš zapsaný spolek Moravská národní obec letos organizuje zbrusu novou občanskou iniciativu, které jsme dali výstižný název Osobnost Moravy. Prostřednictvím této ankety se snažíme poukázat na vý­jimečné moravské osobnosti, které působí v nejrůznějších oborech lidské činnosti. V průběhu uplynulých měsíců jste měli možnost předkládat své návrhy významných Mo­ravanek a Moravanů, o kterých se domníváte, že ve svém oboru natolik vynikají, že si zaslouží nominaci na tuto prestižní cenu. My pořadatelé jsme pak tyto významné osobnosti oslovovali a získávali jejich souhlas s nominací.


     První — nominační fáze iniciativy 17. října 2016 skončila. Především díky vám, příznivcům této iniciativy, bylo no­minováno 20 opravdu výrazných osobností naší rodné země Moravy.
 
Seznam nominovaných

Pro širokou veřejnost se od 18. října 2016 otevírá nová možnost, hlasováním v anketě vyjádřit svůj názor a přispět tak k regulérní volbě nejvýraznější osobnosti moravské země pro rok 2016. Hlasovací anketa bude otevřena až do18. pro­since 2016. Po vyhodnocení výsledků ankety bude vyhlášena Osobnost Moravy 2016. Vážení přátelé, budeme velmi rá­di, pokud se v hojném počtu zapojíte do hlasování v této nové anketě.



 

Žádné komentáře:

Okomentovat