pátek 29. června 2012

Škola, základ života!

Nebyla to hodinu a půl trvající strhující podívaná a přesto jsem si na jejím konci spokojeně pobrukoval s kytarovým souborem jejich druhou písničku. Stejně tak jsem se nechal unést klávesami s melodií Dívky s perlami ve vlasech. Nějak jsem se v duchu přenesl do doby, kdy jsem - ještě coby vycházející žák základní školy - poslouchal tuto písničku denně v podání kapely Markýz John na malé vinylové desce (jestli ještě víte, co to bylo za nosič!).
Elitní čísla, na něž se těší všichni návštěvníci - mažoretky a zumba - roztleskala celý zaplněný sál a taneční kousky v rytmu country & western byly příjemným osvěžením. Rád bych ale "vypíchl" i netradiční čísla s fyzikálními pokusy, při nichž jsme na vlastní oči viděli, jak vypadá současný způsob prezentace tohoto učiva. Kde jsou ty časy, kdy oblíbený dlouholetý chemik božické školy dělal pokus jako ve filmech Škola, základ života nebo Marečku, podejte mi pero! a kyselina sírová (zdraví neškodná, jak tvrdili jinde pánové Šimek a Grossmann) mu kápla na nové tesilové kalhoty! Co v té chvíli pronesl nešťastný chemikář, je na těchto stránkách nepublikovatelné! Ale věřte, že to bylo lidsky šťavnaté.
Nějak jsem propásl slavnostní zahájení, takže ani nevím, jestli se akce zúčastnili i významní hosté. Zaujala mě totiž vystavená žákovská díla v předsálí (nejen ta výtvarná, ale především ta projektová místopisná. Klobouk dolů před jejich tvůrci!) a tak jsem se věnoval jejich prohlídce, že jsem do sálu vstupoval s muzikálem na pódiu.
Celému programu "vtiskly" televizní ráz dvě hezké šikovné moderátorky. Docela rád se na ně za pár let podívám na obrazovce některé české televize. A tak jsme jenom litovali dusna na straně jedné a průvanu na straně druhé. Myslím, že by se obec měla pustit do celkové opravy větracího systému, jelikož problémy s ním jsou dlouhodobé. Sedět pod větrákem je utrpení, sedět u otevřeného okna je problém a nevětrat vůbec nejde.
                                                                         Ladislav Nevrkla

P.S. A omlouvám se za fotografie. Fotil jsem je mobilem HTC a foťáčkem CASIO a nějak oba přístroje v přítmí nestíhaly.





























































Žádné komentáře:

Okomentovat