neděle 18. listopadu 2012

Božická ochutnávka mladých vín (akt.)

Letošní ochutnávka mladých božických vín vyšla na státní svátek Den boje za svobodu a demokracii v sobotu 17.11.2012. Od 15 hodin se v jídelně kulturního domu v Božicích scházeli první účastníci, aby posoudili kvalitu prvních letošních mladých vín.
Sešlo se zde ke třicítce vzorků různých odrůd i různé kvality. Některá vína byla již čirá, jiná ještě kalná, některá zaujala plností a vyvážeností, jiná byla prázdnější či ještě dosti zasířená. Ochutnal jsem pouze několik vzorků, takže jsem dalek soudit. Do chuťových buněk se mi nejvíc vryla vína Robinova a Karla Drmoly, tím ale nekritizuji ty ostatní. Byl to prostě božický vzorek a já oceňuji každého, kdo jde se svou kůží na trh. Všichni to jsou vinaři-amatéři, někteří teprve začínající a toto je nejlepší škola, jak poměřit svoje dovednosti. Doma ve sklípku vypijeme všechno, nebo to svaříme.
Družstvo božických vinařů, hlavně asi Honza Kašpárek a Ivo Lukeštík, připravili příjemnou akci a je jen škoda, že se na ní sešlo pouhých nějakých pětadvacet milovníků vína.
Vstupné nikoho odradit nemohlo:  vpuštěn byl ten, kdo předal pořadatelům aspoň 2 sedmičky vína, nebo ten, kdo zaplatil 50 Kč. Pak již jste mohli konzumovat bez omezení. Zajištěno bylo i  kvalitní pestré občerstvení. Lukeštíkův gulášek byl vynikající a zanechal ve mně ten nejlepší dojem z celé ochutnávky!
                                                                                                 Ladislav Nevrkla

P.S. Potěšitelné bylo, že v jídelně svítila všechna světla a taky nás potěšil pan starosta Karel Hala informací, že by se prostředí v obecní jídelně mělo v dohledné době změnit k lepšímu. Jídelna i my návštěvníci si to určitě zasloužíme.

PPS: Omlouvám kvalitu foto, ale musel jsem použít mobil, jelikož foťák při přechodu ze zimy (z fotbalu) do teploučka v kulturáku zkolaboval.






Žádné komentáře:

Okomentovat