úterý 10. ledna 2012

Hádanka: Co mi taky roste na zahradě

Možná si vzpomenete na minulou "přírodní" hádanku, kterou nakonec úspěšně vyřešila paní A.L. z Křídlovic. A musím říct, že v těch Křídlovicích rostou i další zajímavé  rostliny.

Jednu z nich mám na křídlovické zahradě a dne 10.1.2012 asi v 15.30 hodin jsem tam pořídil následující snímky. Pak jsem zvláštní červené plody otrhal a snědl. Dají se i sušit, to už máme doma a jsou velmi bohatým zdrojem vitamínu C. Zvláštností je, že tento keř ožije až na podzim, kdy se ostatní keře a stromy začínají chystat k zimnímu spánku. Na jedné fotce je vidět i větvička se zelenými lístky. letošní zima je sice velmi mírná a netypicky teplá, ale tento keř se tak chová každoročně.
Takže: kdo to ví, odpoví, odpoví mi na otázku, co je to za keř a plod?

                                                                                                                  Ladislav Nevrkla



3 komentáře:

  1. Snad to vím,odpovím na otázku je to KUSTOVNICE ČÍNSKÁ.A je také KUSTOVNICE EVROPSKÁ-využívali ji antičtí lékaři při zánětu a očních chorob.A KUSTOVNICE CIZÍ-tento druh roste na mezích mezi vynohrady,či úvozech.Rádi na ně sedají vrabčáci.To mě poradili zet a dcera. A.L.z Křidlovic

    OdpovědětVymazat
  2. Snad to vím,odpovím na otázku je to KUSTOVNICE ČÍNSKÁ. A je také KUSTOVNICE EVROPSKÁ-využívali ji antičtí lékaři při zánětu a léčení očních chorob.A KUSTOVNICE CIZÍ-tento druh roste na mezích mezi vinohrady,či úvozech.Rádi na ně sedají vrabčáci.To mě poradili zet a dcera.
    AL z Křidlovic

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, paní Anna, má pravdu. A zdravím Soňu se zetěm (v Újezdu?). Navíc jsem se poučil, že existuje i kustovnice cizí (taková jako planá?), jelikož tchán, když viděl tu naši, tak říkal, ale to rostlo tam u nás. Rostlo, rostlo, ale nebyla to určitě ta kvalitní, čínská :-)! (lan)

    OdpovědětVymazat