pátek 16. srpna 2013

Polemika: O tej našej svobodě

Byl jsem dneska v poledne takovým tím nerudovským svědkem neplánované diskuze dvou božických občanů. Jen z nich, jak se říká "vážený občan", při ní napomínal "občana obyčejného". "Fuj!", zaslechl jsem vstup "váženého"."
Vyndejte prosím vás tu hlavu z toho kontejneru!" pokračoval tento starší pán. "Proč? A co je vám do toho?", děl ten druhý, rovněž starší božický občan a pokračoval dál ve své každodenní činnosti. "To je hrozný, to je hrozný," drmolil si odcházející "vážený muž" a já taky mizel na kole v dáli.
Otázka zní: Co k tomu říct? Jaké máme právo se pohoršovat nad něčím, co se nám nelíbí, když naše práva nejsou nijak dotčena? Dělá dotyčný "obyčejný pán" nepořádek? Budí pohoršení? Ohrožuje nás?
"Vážený muž" to už nevydržel a jal se pána napomínat a plísnit, ale řešení to není. To ví i on. Ale jsou vůbec nějaké možnosti, nebo máme tento "folklór" brát jako součást božického koloritu a jednou na tohoto muže budeme vzpomínat jako na jiné svérázné spoluobčany?

                               Ladislav Nevrkla

2 komentáře:

  1. Já jsem si tento článek přečetla několikrát a nedá mě abych na něj nezareagovala. Položil si někdo z božických obyvatel otázku "jak to asi vypadá,když jde okolo člověk nebo kolem jede auto a všichni vidí jak se onen člověk přehrabuje v odpadcích????" To mě připomíná život ve velkoměstě a ne na vesnici,bohužel.
    Vím,že žijeme v době,která není lehká,máme spoustu půjček,hypoték a zaměstnání nejisté.
    Ale pokud se do nezáviděnihodné situace dostanu,vše jde řešit,ale bohužel spousta lidí to řeší lahví alkoholu a pak to dopadne jak zde bylo zmíněno"obyčejný pán".
    Pokládám sama sobě otázku co asi řeknu jednou svým dětem až se zeptají"mami proč se ten pán hrabe v kontejneru????" Sama nevím.....
    Ale jak říkávala moje učitelka na střední škole proti gustu žádný dišputát......(((

    OdpovědětVymazat
  2. Je opravdu hrozné když vybírá odpadky,ty kontejnery tak smrdí. Lezou tam červy a když si ten pán jde sednou někam kde jsou děti,je to opravdu hnus. I malé 2leté dítě kolem něj prochází a říká: smrdí. A jak to chcete vysvětlit tak malému dítěti?

    OdpovědětVymazat