pátek 30. srpna 2013

Rostou? Rostou!

V rámci pracovní terapie jsme ve čtvrtek vyjeli s několika klienty do lesů u Oslavan a nějakou hodinku hledali. Les smíšený, prý k tomuto účelu ideální. Vyjeli jsme  - bohužel, houbaři se budou chytat za hlavu - až před polednem, ale přesto jsme našli. Byl to i můj osobní zážitek.
Dech se mi zatajil a srdce poté prudce začalo bušit, když jsem poprvé v životě uviděl pod mladými smrčky vykukující hlavičku! Hřib smrkový. Aspoň doufám. To je ten na titulním snímku.
Abych to upřesnil, na houbách jsem nebyl snad 30 let! S výjimkou výletů do lesíka u polní trati Za vilou v Božicích na bedle někdy před 20 lety! Ani nevím, jestli tam ještě nyní rostou. Takže nález hříbku je pro mě životním zážitkem. A to jsem se držel rady houbařů, že by někde blízko měl mít bratříčka! A taky, že ano. S úlovkem dvou hřibů smrkových jsem byl nadmíru spokojen, byť na obra, kterého našel pan správce jsem neměl. Ten vážil 650 g!
Tak už víte, co budete o víkendu dělat?

                 Ladislav Nevrkla

Žádné komentáře:

Okomentovat