neděle 26. června 2016

Jak tančila krojovaná hodovní chasa

V sobotu jsem neviděl z programu nic, tak jsem si počkal na nedělní podvečerní provedení. Radost - mladost, nebo mladost - radost? Nevím, už jsem to nějak zapomněl. Řekl bych, že obojí je pravda a na parketu i mimo něj to bylo vidět. Hodovní chasu tvoří ti, kteří se takové aktivity chtějí zúčastnit, vidět jsou tradičně i partneři či partnerky z okolních vesnic. To se mi líbí, že si dokážeme vzájemně pomoci. Krojované hody do našeho mikroregionu neodmyslitelně patří a v krojích vypadají všichni nejen svátečně a hezky, ale i tak nějak dospěleji a sebevědoměji. A to je třeba podpořit.


Míša s partnerkou Kájou vše s přehledem vedli a slečna Bohunka dohlížela na hladký průběh vystoupení. Věřím, že po skončení nedělní zábavy bude hodovní právo v pořádku vráceno panu starostovi, aby je zase za rok mohl na dva dny předat novým stárkům. Tak ať si hodovní chasa ještě párkrát zakřičí: "Čí jsou hody? Naše! Čí jsou dluhy? Starostovy!" Od půlnoci zase každý pěkně z hrušky dolů a šup za svými povinnostmi.

             (lan)

Foto dodám průběžně, jak mi televizní mač na ME Maďarsko - Belgie dovolí.

















































Žádné komentáře:

Okomentovat