pátek 25. prosince 2015

Jak jsem vytáhl do boje proti kouření - a jak jsem narazil!

Nekuřácké akce  v Božicích
Tak jsem v jednom nedávném příspěvku vytáhl do boje proti kouření - a narazil jsem! Popravdě řečeno, jsem ani nic jiného neočekával. Jenom jsem "upekl dort" podle receptu pejska a kočičky! Do jednoho hrnce jsem naházel rozmanité ingredience - tak jak mi přišly pod ruce a na jazyk - a z výsledného výrobku se některým z vás udělalo nevolno.

Překvapivě moc nevadilo moje avízo na to, že společenský tlak je, aby se ve společenských místnostech nekouřilo a tudíž, aby byla respektována práva nekuřáků, ale jako nejproblematičtější se ukázal nějaký postih kouřících školáků! Vlastně jsem upozornil na něco, co neumíme a nikdy jsme ani neuměli postihnout! Správně mě "opálila" jedna diskutující: "Ti mladí si kazí svoje zdraví!"  Ano, má pravdu tato autorka, to ale neznamená, že se s tím má společnost smířit.

A podobné je to ve všech ostatních případech. Podívejte se na starší české filmy a televizní seriály (prý oblíbené, což je dávno bohapustá lež! ). Na schůzích, na policejních služebnách, kam kdo přijde, tam si zapaluje, nebo se tam už v dýmu ani nedá dohlédnout do druhého kouta!!!

A právě na tu falešnou notu současného tažení proti kouření v restauracích jsem chtěl upozornit! Jednak se dávno už kouří méně, jednak je to dobrovolný pobyt v prostorách, kde se kouří, a v neposlední řadě: Už dnes je možné nekuřácké prostory provozovat!
Jedním dechem však říkáme, že třeba v hospodách a restauracích, či na tanečních zábavách se chceme s kamarády a známými setkávat, a tudíž je věcí naší domluvy, kde to bude a v jakém prostředí. A pokud nám nekuřákům nevadí, že sedíme společně s kuřáky, je to naše volba! Víme, s kým sedíme.

Nejsem takovým optimistou, abych si myslel, že ve všech nekuřáckých prostorách se jako mávnutím kouzelného proutku sejde dvojnásobek lidí jenom proto, že se zde nekouří. Budeme mít brzy první šanci se o tom přesvědčit. Jsou před námi v závěru roku 2015 dvě akce v sále kulturního domu, kde se od letošního podzimu nekouří! Tak přijďte podpořit ŠTĚPÁNSKOU ZÁBAVU v sobotu 26.12.2015 a SILVESTR 2015 31.12.2015. Na obou akcích hraje skupina DREAMS a pořadatelé se na nás těší. Kouřit se zde určitě nebude!

P.S. A ještě jedna poznámečka ke kouření v klubovnách. Řada božických spolků má k dispozici klubovny: fotbalisté klubovnu na hřišti, hasiči klubovnu v hasičském areálu v Křídlovicích, myslivci svou klubovnu u mostu přes Jevišovku a Spolek Jiráskova domu osvěty v Jiráskově domě. Je věcí nastavených pravidel mezi vlastníkem a nájemcem, jestli se v těchto klubovnách může kouřit. Pravidla by totiž měla platit pro všechny stejná. Já jenom vím, že fotbalisti v klubovně na hřišti kouřit nesmějí!

                         (lan)



Žádné komentáře:

Okomentovat