pátek 10. února 2017

Naši havrani se už vrátili

Parčík u kláštera (za starou hasičkou)
je oblíbeným sídlem "naší" havranní
kolonie 
Neklamným znamením blížícího se jara je návrat "našich" havranů do božických hnízdišť na stromech u kláštera. Jsme určitě radostí bez sebe, když nyní víme, že nás svým ranním havraním "zpěvem" obšťastňuji naši domorodci místo "Putinových vlaštovek", které tady pravidelně zimují.


Naši havrani odlétají někdy koncem listopadu do teplejších a příhodnějších teplých krajin na maďarsko-srbských hranicích a každoročně se k nám vracejí počátkem února. Letos to bylo minulou sobotu 4.2.2017 a já se omlouvám, že jsem tento významný den "zasklil". Bohužel jsem dal přednost výkupu králičích kožek před návratem našich havranů! Ještě jednou: "Sorry jako"!
Á propos, když už jsme u králíků. Podle nejmenovaného božického chovatele dal už v týdnu zapustit své ramlice - a ony držely! Tak snad z toho budou pořádné vrhy. Teda jestli měl k páření pořádného ramlíka!
Včera ráno jsem při cestě do práce spatřil na poli nad solárky sražené mrtvé srnčí. Oznámil jsem to myslivcům a během dne jsem zjistil, že to poslední dobou není první kus srnčího, který zde přišel o život. Tak apel na řidiče: Jezděte v prostoru od solárek na Starou horu opatrně a koukejte neustále kolem, jestli se náhodou nechystá něco přeběhnout silnici.

                     (lan)

Žádné komentáře:

Okomentovat