sobota 15. února 2014

Okénko sousedů: Na zabíjačce v Šanově

Pošesté v obci a poprvé v prostoru u hasičské zbrojnice se v sobotu 15.2.2014 konala pravá venkovská zabíjačka v Šanově. Nalákala mě informace v "Babišových novinách", a tak jsem se jel k sousedům podívat.
Fronta na masné výrobky byla viditelná už zdálky, ale šikovné ženy z pořádajícího Okrašlovacího spolku Šanov vše zvládaly skvěle. Šanovští hasiči jako spolupořadatelé měli na starosti to ostatní, co k nefalšované moravské zabíjačce patří a návštěvníci měli po celý den v Šanově kam jít a kde se potkat..
Počkal jsem si na porážku, nakoupil pár vzorků a vracel jsem se domů s neodbytnou myšlenkou: Co nám brání, abychom takovou zabíjačku měli i u nás v Božicích? Vhodných prostor máme dost, šikovných řezníků, špejlařů a dalších pomocníků máme taky dost a jsem přesvědčen i že nás pořadatelů by bylo rovněž dost. Volných termínů, jak ukazuje letošní zimní kulturní, sportovní a osvětový kalendář společenských akcí v Božicích, je hafo!!! Chce to jenom hodit za hlavu malicherné osobní spory, oživit koordinační činnost obce a věřím tomu, že jsme schopni se zase po čase ukázat v obraze, který k Božicím od nepaměti patří. Ať se za nás nemusí generace Papoušků, Jandásků a mnoha a mnoha dalších obětavých organizátorů, pořadatelů a osvětových pracovníků stydět!
P.S. Na pravou zabíjačkovou prdelačku, ovar či jiné zabíjačkové dobrůtky si zajedu až za rok. Pokud se do toho čirou náhodou nepustíme u nás v Božicích :-)!

                                                      Ladislav Nevrkla










Žádné komentáře:

Okomentovat