neděle 14. února 2016

Osud německých dětí v božickém klášteře stále živý

Už jsem toto téma kdysi na těchto stránkách otevřel. Vím, že je to téma stále živé. Tehdejším dětem je dnes kolem 75 let a na své zážitky z dětství, jizvy na duši i následující život vzpomínají. Intenzivně vzpomínají. Mnozí by se se svými tehdejšími kamarády rádi potkali. Jsme teď v pozici takové malé božické "pošty pro tebe".


Rád bych těmto lidem zprostředkoval kontakty, ale takovou moc nemám. Hodně jich zůstalo v Československu, dnes České republice, založili zde své rodiny a určitě dožívají spokojeně v kruhu svých blízkých. Přesto by byli rádi, kdyby se viděli jako tenkrát ...

Poslední z dopisů  mě přiměl k tomu, že se aspoň touto výzvou pokusím zprostředkovat kontakt.

Dobrý den, jmenuji se K. ...., za svobodna L. ..... Můj otec byl jedno z dětí, které byly Červeným křížem dovezeny do kláštera v Božicích v prosinci roku 1946. Chtěla bych vědět více a proto bych se chtěla zeptat, zda existují informace, odkud děti přišly, případně, zda je možné se ještě s někým z nich setkat. Jsem připravena do Božic přijet i s otcem, kterému je letos 75 let.

Takže pokud někdo můžete pomoci, dejte mi vědět a já vám zprostředkuji kontakt.

                          (lan)












Žádné komentáře:

Okomentovat