sobota 4. listopadu 2017

Co myslíte: Šel jsem zase jen tak po Božicích? (dopl.5.11.)

Nové domovní znamení na starobylé
budově, která už pamatuje mnohé...
Ano, ano, odpovídáte správně: Šel jsem i jel jsem jen tak po Božicích. První foto jsem tentokrát pořídil v Českých Křídlovicích, přesněji řečeno, na křídlovické návsi. Na jedné z výrazných budov je umístěno nové domovní znamení. Asi lépe odpovídá tomu, komu provozovna dneska patří. pan Dufek, paní Kača i pan Milan by se asi moc divili, co je dneska z této budovy. A pana řídícího Papouška by asi trefil šlak!


Ale čas oponou trnhnul, my jsme si velmi rychle zvykli na nové poskytovatele služeb a jsme tam pečení vaření. A nejen my z Božic a křídlovic, ale i z celého širého okolí. Co taky máte dělat, když přijdete v osm ráno do nejbližšího krámu a nenakoupíte už ani požadované množství rohlíků? Nezbývá, než během dne nějak způsobem dorazit pod kostel a nakoupit VŠE, co potřebujete. Jak se říká: Od Bacha po Vlacha!
Mezi božické Stromy Svobody nepochybně patří i tato devadesátiletá lípa u bývalé české státní menšinové školy, později sídla Hitlerjugend, české národní školy a dneska božické pobočky Základní umělecké školy. Lípa byla zasazena v souvislosti s výstavbou této národní budovy a v současné době probíhají úpravy jejího okolí na oddechový parčík, tak aby se v plné kráse mohla zaskvít při velkých státních oslavách 100 let vzniku moderního českého státu 28.10.1918 - Den vyhlášení samostatného Československa.
Úpravy probíhají i kousek od lípy, uprostřed nového kruhového objezdu. Tento týden zde probíhaly terénní úpravy a výsadba květin a dřevin.
"Tak jsem se těšila v pátek do práce," posteskla si téhož dne odpoledne paní magistra Leisserová z Lékárny na hřišti v Božicích, "a jen jsem přijala první zákaznici, zaklapl "zobáček" dveřního mechanismu a my jsme nemohli ani tam, ani ven." Nakonec závadu odstranili odborníci a vše dobře dopadlo. Víkendový pátek tak navečer mohl začít.
V ulici Jana Fráni, jak ji budu od nynějška nazývat, která začíná Hostincem u Kudličků pokračuje směrem dolů kolem Miklíkového a u domu paní Novotné se větví doprava a doleva, pokračují v části kolem Šenkeříkových stavební práce na místní komunikaci. Velmi záslužné a věřím, že i zdařilé dílo.
Radostný pohled je do ulice Za Školou. Čilý stavební ruch neutuchá ani v dušičkovém listopadovém období. Taky krásný a radostný pohled.
A snad prý se v pondělí "vyrýsuje" konečné řešení dvou opuštěných Urbanových "baskervillů". Momentálně jsou zpátky na dvoře opuštěného Urbanova domku.
K poslednímu podoteku nemám foto, ale situaci jsem viděl na vlastní oči. V neděli kolem 9 h jsem zaslechl zvuk rychlé. Byl jsem zrovna na zahradě, tak jsem jen tak nakoukl přes plot a viděl jsem, jak naším kruhákem projíždí žlutá rychlá a houká, protože kruhákem projela V PROTISMĚRU! \Jako by tam kruhák nebyl. Řidič asi viděl, že proti nic nejede, ani žádný chodec se tam nikde nemotá. Jenom nevím, jestli to dovolují silniční pravidla. ? Nevíte někdo?











Ulice Jana Fráni je již opět po čase plně obydlená

3 komentáře:

  1. Před 14 dny se narodil Václav Švestka. Rodičům i malému Vaškovi blahořejeme. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A 30.10.2017 Markéta Vodáková. Šťastnou maminku s kočárem jsme v sobotu potkali. Tak taky připojujeme blahopřání a radost z nového božického občánka.

      Vymazat
    2. Aby to bylo úplné dostal jsem info, že se 17.10. narodila Barbora Šperková. Tak dodatečně též blahopřejeme. :-)

      Vymazat