středa 19. února 2020

Pod Starým Karlovem to žije.


Pod Starým Karlovem na Šanovsku...
Jsou to jakoby dva světy! Jedete, jedete a ocitnete se na křižovatce. Za lesem Hoja (Háje) po krásné asfaltečce z hrušovanského Nového Dvora jste fakt na křižovatce. Na křižovatce dvou světů.


Světa, kde to jde jak po másle, a světa, kde se to sune račím krokem. Na turistické stezce k "průmyslové zóně" zvané Starý Karlov v katastru obce Šanov pokračují silniční úpravy - viz foto. Na turistické stezce k božické Kolonii (katastr Božic) jsem v jejím závěru váhal, jestli nemám raději slézt z kola.... Krásné "Rundo", což je to neskutečně zajímavé kruhové prostranství pod Starým Karlovem, mi dodalo chuti, a tak jsem pokračoval v cestě.... Před mokřadem na Příčním potoce u Dvoru Hoja jsem k Božicím sjížděl po načervenalé zpevněné stezce.... No, projet se to všechno dalo a v samotné Kolonce už jsem se cítil jako ryba ve vodě.
Joj, to by byla zkratka!!! Staří pánové Janda, Balousek, Bláha, Čurda, Trnka či Zatloukalové, Látal, Pavlík, Šebela, Smrček, Simandl, Kopr nebo Jandásek, Macek, Apeltauer či Brázda, ti by koukali. Oni už před válkou o této zpevněné cestě do starého hrušovanského cukrovaru snili. Že by jim jejich vnuci a pravnuci sen splnili?

                (lan)

Pod Starým Karlovem na Božicku...



4 komentáře:

  1. zdravím,je pravda že jsem tam dlouho nebyl,ale naposled nás pěkně prohnali psy,kteří jsou na kopci v areálu,byl tam špatný plot,ale jak říkám,dloho jsem tam nebyl a třeba se to už opravilo Mirek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Volně puštění bojoví psi, to je ta nejlepší pozvánka na cyklostezku! :-(

      Vymazat
    2. takže se nic nezměnilo Mirek

      Vymazat
    3. Není NIKOHO, kdo by majitele objektu umravnil. Všichni dělají, že to nevidí.... Už proto by bylo velmi dobré, kdyby i obec Božice mohla vybudovat podobnou asfaltečku ke Kolonii. Jen co se vyřeší vlastnické nejasnosti, jak bylo řečeno na posledním božickém zastupitelstvu.

      Vymazat