sobota 28. března 2015

Lampióny jsme nezhasli, svítili jsme jako o život

Prý je to nesmysl, nemá to vůbec žádnou cenu, pitomost, kdybych zrovna chodil venku a někdo mi zhasl obecní světlo, tak bych byl nasr...j. To je jen výčet několika názorů na dnešní symbolickou akci Hodina Země.
Obec Božice vyslyšela asi volání většiny svých občanů a akci nepodpořila. Pouliční veřejné osvětlení, nedávno modernizované, svítí silně, nádherně, vidět je široko daleko - i do vesmíru. Hvězdnatá noční obloha s dorůstajícím Měsícem byla kouzelná. Připadal jsem si tak nějak nepatřičně s úmyslem vidět třeba aspoň nějakou minimální úsporu. Světla jsem doma zhasl, televizi za mě vypnula manželka, na MISS se dívám ze záznamu, takže touto dobou ještě nevím, kdo se stane Českou MISS 2015. Zato vím, že nám je naše nemocná planeta Země dočista ukradená. Taky zjištění, i když neradostné. Ještěže máme přátele, kteří nás doufám nikdy nenechají na holičkách a občas nám svoji spolehlivost a oddanost ukážou. A tuplovaného jégra si dám až po zítřejším vítězství nad Višňovým. Mimochodem je to jediná obec na Znojemsku, která se k Hodině Země letos přihlásila. Mají můj obdiv a zdravím tímto pana starostu Korka.
                (lan)

P.S. Kdo mi pošle foto dokládající, že se přeci jenom mezi 20:30 až 21:30 h v Božicích sešeřilo, má můj dík a foto sem přidám.
Přidávám už teď ze svého foťáku, neboť mám radostné zjištění, že nás bylo víc, kdo individuálně symbolicky šetřil.
                                (lan)
Chvíli před půl ...

... chvili před 21 h

2 komentáře:

  1. Oběť nejvyšší přinesl jeden božický občan, který vypnul telku a zhasnul světlo, a nedodíval se na fotbalové drama Česko - Latvia (Lotyšsko). To byla však oběť, kterou jsem podstoupil i já. Musel jsem uspávat naše kluky. Místo vyrovnání jsem jim četl pohádku o Křemílkovi a Vochomůrkovi. Určitě to bylo míň na nervy :-). (lan)

    OdpovědětVymazat
  2. Zhasli jsme samozřejmě taky, ne tak už lampa pod našimi okny. Takže ač doma potmě, klidně jsem si mohla při svitu pouliční lampy i číst. Možná to příště vyřeší synek prakem a kamínkem;)

    OdpovědětVymazat