pondělí 14. srpna 2017

V Božicích padají stodoly a vzduchem lítají trampolíny (akt.16.8.)

Dneska jsem to zase schytal: Ty to nevíš??? Jak to, že to nevíš? Nekecej, že to nevíš? Nedělej, že to nevíš? A tak nějak podobně.... Fakt jsem nevěděl, že čtvrteční bouřka byla v Božicích zcela výjimečná a drsná!


A je to jenom moje chyba, že jsem přehlédl a nedocenil třeba fakt, že ten čtvrteční déšť šel zcela výjimečně doslova a do písmene Z JIHU!!! Ne z jihovýchodu nebo z jihozápadu, ale z jihu! Mám to potvrzeno z renomovaných a naprosto důvěryhodných zdrojů (díky, Karle!). Sám jsem si toho všiml, ale nepřikládal jsem tomuto jevu vůbec žádný mimořádný význam. Ouha! Chyba!, jak říkal pistolník Calvera (Elli Wallach) v Sedmi statečných! Ten směr větru a deště byl totiž v Božicích a blízkém okolí  zvláštní, nebezpečný a pustošivý. Sám jsem si všiml, že nám provazce deště bičovaly vstupní dveře na dvůr! Dokonce jsem to zažil poprvé, co bydlíme v tomto domě. Přičítal jsem to tomu, že jsem na jaře zboural předsíňku, čímž se dveře na dvůr obnažily. Omyl. Jižní vítr takto bičoval všechna božická stavení, dvorky a zahrady - a páchal škody!
Tak padla jedna ze střech staré stodoly, když jiná božická stodola se zřítila pár dní předtím. A na spadnutí je stodola na farské zahradě.



 A velké překvapení čekalo nad ránem v části obce nad DPS, kde silný "Jižan" zvedl velkou ukotvenou trampolínu a po překonání mnoha překážek (hlavně plotů) přistál asi po padesáti metrech od svého původního stanoviště před jiným rodinným domkem pár metrů vedle vozidel majitelů trampolíny. Pokud to bylo trošku jinak, omlouvám se, bylo to pro nás docela šokující vyprávění - tak vhodné spíš pro Blesk nebo "Divošky" na Primě! Taky jsem dostal patřičně vyčiněno, že jsem to nenatočil a neposlal dále ... Ale to víte, není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. :-)

Taky jsem nezjistil, kdo dnes havaroval v blízkosti božického rybníka U náhonu u Borotic. Dokonce se zdá, že označení místa na mapě (viz článek o havárii) je přesné. Polda nás včera blafoval ...

A na závěr gratulace Daliborovi k narození potomka. Určitě bude patřičně s kamarády oslaven.

P.S. V pravém růžku dole mi automaticky vyskakuje titulek: "Lidi, nenechte se oblbnout Babišem!" Vůbec netuším, o co jde, ale zdá se mi to docela důležité a hlavně pravdivé. Stejně jako autobus Pirátů, s nímž budou objíždět republiku. Na 2. místě kandidátky Pirátů v Jihomoravském kraji je můj bývalý žák Tomáš Vymazal z Moutnic a já jsem na svoje žáky vždycky, když něco dokážou nebo když do něčeho odvážně jdou, patřičně hrdý. Tak ti, Tome, fandím! Jenom mi tam - aby to bylo objektivní - chybějí lidovci a komunisti! Že by byli obojí tak čistí???

                         (lan)


Žádné komentáře:

Okomentovat