pondělí 23. ledna 2017

Ponížená suplika řidičů božické radnici (pův.publ.2.12.)

Po dnešním dopravním zážitku (2.12.2016) v ulici Pod Masnou obracím se jménem všech řidičů, kterým je drahý nejen život jejich vlastní, ale drahý je jim i život plechových karosérií jejich nadupaných miláčků, k představitelům božické radnice, aby se doopravdy vážně zabývala dopravní situací v současné době poměrně značně frekventované silnici Pod Masnou.


Nejenže jsou terčem kritiky špatně značené retardéry, větším problémem je průjezd v úseku od zatáčky u Dvořákových po Škrabalovo. To, co jsem tam dneska viděl, nemělo již moc daleko ke karambolu. Akce se účastnila čtyři vozidla, z toho jedno jsem řídil já a tři jeli proti mně.
U Škrabalových jsem přibrzdil, podíval se, jestli proti mně nejede žádné vozidlo a předepsanou třicítkou jsem se pomalu sunul nahoru jako starý parní sentinel. Když jsem byl někde u Sucháčkových, vykoukl shora čumák vozidla přijíždějícího od masny. Božický řidič se zachoval naprosto správně: zastavil a čekal, až ho minu. Nemáme tam u Dvořákových šanci se bezkontaktně minout, navíc když tam neznámý dílotvůrce umístil jakési kameny, abychom nemohli vyjet v případě nezbytí i na obrubník u sklepů.
Horší bylo, že za naším řidičem se řitil mladý cizí řidič, který to tady asi moc nezná. Už jsem ho viděl v kufru toho božického, když na poslední chvilku strhl řízení směrem k Dvořákovým a čumákem stál proti mně! Naštěstí zastavil a hodil zpátečku. Za ním však už jela nějaká dodávka, která to vše sledovala z dobré vzdálenosti a tak mohl ten cizí nešťastník couvnout na své původní místo. Já projel a pak i ti ostatní.
Co z toho plyne? Nic jiného, než ve jménu bezpečnosti všech řidičů žádám božickou radnici, aby sem instalovala aspoň po dobu zvýšeného provozu nějaké přenosné značky! Když už si všichni myslí, že zde nejsou třeba značky o přednosti, tak aspoň značky "Zúžená vozovka (z jedné strany)". Opakuji se už tuším potřetí: Je to ve jménu bezpečného provozu! Momentálně tam vědomě čekáme na kolizi!

             (lan)

4 komentáře:

  1. Ačkoli jsem s vámi tak nějak nesouhlasil v jiném příspěvku a mně se to ještě nestalo,jelikož jsem zatím narazil jen na dobré řidiče musím vám dát za pravdu a podpořit vás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mám z pátku zase jeden zážitek z tohoto úseku. Jeho účastníky byla dvě vozidla přímo a jedno nepřímo (ale svůj podíl na situaci mělo). Jel jsem shora a už jsem byl někde na úrovni domu L.P. a J.Š., když tu proti mě zčerstva vyrazilo vozidlo s vozíkem (a na něm náklad). Tak jsem zastavil, hodil zpátečku a narval se na obrubník, aby mě zespodu jedoucí řidič těsně minul. Až při výjezdu jsem viděl, co taky sehrálo svou roli. Na silnici stála zelená dodávka a tu musel spodní řidič s přívěsem objet. A protože se k tomu rozjel a měl náklad a měl za sebou nesmyslný "skokánek" u Škrabalových, neměl už náladu zastavit. Prostě jel vabank - a ono to nějak dopadlo. Pořád jsem přesvědčen, že sem přenosné značky o přednosti v jízdě patří. Božická radnice si to bohužel nemyslí a čeká na první problém. Nic jiného v tom není. Ale na druhou stranu, už se asfaltuje kruhák a pokud ho příští týden (do Vánoc) otevřou, tak už snad ani k žádné kalamitě nedojde. Takže jsme se tady jenom tak poškádlili, zabrnkali jsme si na nervy a jede se dál. Tak jako po dálnici D8, kterou dneska tak slavně otevřel prezident s vicepremiérem. K nám by třeba mohl dorazit hejtman s šéfem krajské dopravy. Necháme se překvapit, kdo bude tento dárek od krajského Ježíška předávat. Někdo tu pásku ale bude muset přestřihnout.

      Vymazat
    2. Bohužel už sme se taky lehce opřeli zrcátky a pan řidič měl velké štěstí že jen štrejchli. Jelikož jinak bych auto otočil a pana řidiče vytáhl ven přes okno ve dveřích.Jen na vysvětlenou proč. Byl jsem cca 3-5 m k rozšíření ale protijedoucí mladík se tam musel vehementně vecpat i když mně musel vidět minimálně 3|4 auta a 30-tkou tedy rozhodně nejel

      Vymazat
    3. Bohužel nedobrá situace zde kvůli nedostatečnému značení pokračuje i v lednu 2017. Zase jsem si dal včera couvačku, protože jinak jsme se na sebe u Ladíka Procházkového mohli s protijedoucím řidičem třeba hodinu usmívat. Jelikož za ním záhy stáli tři další, zařadil jsem zpátečku a zajel k parkovišti Marka Kročila. Marku díky, že jsi je tady vybudoval, když už je tak nepovedená úzká zatáčka s vysokým obrubníkem pár metrů nad tebou a chybí nějaká informační značka u Škrabalových. Ale třeba se brzy zadaří. Naděje umírá poslední ...

      Vymazat