neděle 29. ledna 2017

Letem božickým světem

Takhle pěkně zasněžené jsou dnes naše
rybníky ...
Týden se zase sešel s týdnem a leden bude pomalu ale jistě minulostí. V životě Božic se až tak moc významného nestalo, ale přeci jenom tady máme pár střípků, které skládají mozaiku našeho běžného života.


Hasiči trénují pravidelně na fašank, fotbalisti trénují dvoufázově na novou sezonu, rybáři zjišťovali, jak se daří rybám v jejich revíru, a desítky bruslařů opět atakovaly Pískovnu. A ke všemu stále mrzne a mrzne ...
My, kteří jsme na podzim sadili nové stromky, trneme, jestli tyto dlouhotrvající mrazy přežijí. Podle meteorologů je po více než padesáti letech zamrznuto až padesát čísel hluboko. Já třeba tu zimu roku 1965 pamatuji jako dítě a nadlouho pro mě bývala měřítkem skutečných zim. Jenže za posledních deset let jsme si tak nějak na zimy odvykli ...
Tucet fotbalistů po pátečním úvodním tréninku křižoval i v neděli odpoledne Božice. Byli spatřeni očitými svědky na svém 5,5 km dlouhém okruhu (přes Zámlýní) a tak věřím, že toho měli plné brejle. Já šel jenom tak vycházkově k Božickému rybníku a zpět a ten syrový vzduch mi dvakrát dobře nedělal. Už zase pokašlávám ... A Kamil tvrdil, že ho dneska po tréninku bolí nohy .... Tak asi dostali/y fakt zabrat! Nohy i ti fotbalisti ...
Dozvuky má v různých rovinách i školní ples. Já třeba sháním video půlnočního překvapení, protože jsem na ně již nečekal, ale podle Božického zpravodaje stálo za to. Pošle mi někdo odkaz, kde se na ně můžu mrknout? S nepochopením u jedinců se setkalo také moje sdělení, že nebudu publikovat negativní anonymní ohlasy na předtančení. Možná si někdo vzpomenete, když mi to na zastupitelstvu v roce 2014 bylo tvrdě vytýkáno a dnes mi člen současného zastupitelstva vytýká, že jsem si dovolil omezit anonymní negativní diskuzi! "To jsou paradoxy, pane Vaněk!"
Zapomněl jsem dneska zajít na Pískovnu, abych na vlastní oči viděl desítky aut a několik desítek spokojených bruslařů na tomto zamrzlém oblíbeném místě. Snad to v dohledné době napravím ...

Stěžují si občané Božic, že je otravují po telefonech a následně i osobními návštěvami v jejich domovech zástupci nějaké firmy, která nabízí levnější energie. Nevím, sám jsem se s tím nesetkal, ale kdyby, nejenže bych dotyčného rázně vypoklonkoval od našich dveří, ale rovněž bych okamžitě svoji zkušenost oznámil starostovi obce. Máme tady v Božicích už nějaký ten pátek "zákaz podomního prodeje". Já jsem však už před časem upozorňoval na to, že toto sdělení je nedostatečné a že by se po vzoru i některých okolních obcí mělo doplnit i o "zákaz nabízení služeb". Nejsem si taky jistý, jestli chybu neudělala i sama Obec Božice, když se nedávno přihlásila do projektu Soutěž na dodávky elektřiny a plynu pro občany. Jsem přesvědčen, že by naše obec měla z toho projektu v zájmu občanů vycouvat .... Doslova a do písmene se v něm uvádí: Vážení občané, naše obec se zapojila do veřejné energetické soutěže v rámci projektu Obec Občanům, kde pro domácnosti i místní firmy a spolky získala exklusivní ceny za elektřinu a plyn. Využijte možnosti bezpečně šetřit až desítky procent a přihlaste se. Více informací o soutěži získáte na webu obce nebo v informativním letáčku, který naleznete ve vaší schránce. ... Nevěřím těmto sladkým nabídkám ani slůvka ...

Na závěr ještě jedna smutná zpráva, kterou jsem zaslechl dnes v podvečer: Prý zemřela paní L. z božické Kolonie. Seděl jsem s ní před dvěma měsíci v Jiráskově domě. Kdo by to byl řek´, že se už nikdy nepotkáme? Život dokáže být někdy krutý a neúprosný ...

Tak zase za týden již v únorovém čase. To oslavíme Světový den mokřadů! Doufám, že aspoň nějakou procházkou po těch našich ... Já se však chystám na Kolonku, abych se podíval do míst, kde by měl brzy vzniknout mokřad božický NOVÝ!

                                                       (lan)


P.S. Citát je ze hry Audience Václava Havla z roku 1975.



1 komentář:

  1. V Horních Dunajovicích varoval občany před obchodníky s energiemi starosta obecním rozhlasem.

    OdpovědětVymazat