středa 30. října 2019

Listopadové akce v našem okolí i něco od nás (dopl.)

Svatomartinská pečená husa.
Peče se pěkně pomaloučku
a dlóóóuho....
Teď se blížíme k počátku toho nejmilejšího měsíce v roce, čas halloweenský, čas dušičkový, čas vyřezávaných dýní i zapálených svíček na hrobech. Karel Jaromír Erben by to jistě dokázal vyjádřit podstatně lépe a náležitě mrazivě. My u kulaťáku se necháme překvapit. První třetinu měsíce doprovázejí akce kolem svátku svatého Martina. U nás jako chlapské hody, v Mackách jako lampioňák. A už se těším na tu letošní svatomartinskou husu, která mi zatím ještě běhá po jedné božické zahradě!!!



Uprostřed listopadu máme poslední letošní státní svátek Den boje za svobodu a demokracii a Den studentstva a v závěru už se těšíme na začátek adventu. Rozsvítí se vánoční stromy a všude se to začne třpytit adventní a vánoční výzdobou. V Božicích v pohostinství U nádraží budou 30.11. zabíjačkové hody. Letošní rok vstupuje do své poslední šestiny náležitě připraven.

O víkendu končí všechny okresní, možná i krajské fotbaly. Probíhají výlovy velkých rybníků a pneuservisy praskají ve švech. Překvapilo mě, že je ještě pořád dost řidičů, kteří výměnu letních gum za zimní zvládají sami nebo s pomocí šikovných přátel! Klobouk dolů před nimi. Já jedu opět ke Karlovi, jsem tam spokojen a nemám žádný důvod něco měnit.

Z těch akcí v okolí je asi nejlákavější Svatomartinský průvod v Mackovicích. Byl jsem tam již několikrát a je to tam velmi příjemná akce. Navíc znojemská skupina Lucrezia Borgia je rok od roku lepší.

A taky jsem objevil Svatomartinské Dyjákovice v sobotu 9.11.2019. Jde o akci dyjákovických vinařů.

                 (lan)










  

Žádné komentáře:

Okomentovat