sobota 9. února 2013

Fotohádanka: Co odnesl čas (akt.)

Ulice na snímku existuje v Božicích i dnes, ale vypadá už docela jinak. Tyto snímky jsou někde z roku 1955 a zachycují tehdejší situaci. Místo ruiny vpravo už dnes stojí novostavba. Tak kdepak se to nacházíme tentokrát?

P.S. Pokud neuhádnete, budu každý den přidávat další fotografie (tedy mám ještě dvě) a to už asi nebude problém.

               Ladislav Nevrkla

Tak i když bylo odhaleno hodně brzy, přidávám další dvě zajímavé fotografie. Možná, že někdo pozná i děti hrající si na silnici. Ta ostatně vypadá dnes pomalu tak jako v roce 1955. Jenom po ní neteče močůvka jako tenkrát.


5 komentářů:

  1. tak je to ulice vedle Kučerového, směrem ke hřbitovu.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to rekordní odhalení. Přesto přidám zbylé fotografie, které z této ulice mám k dispozici. I ty jsou zajímavé a pro pamětníky. Jestli k tomu chce někdo něco připsat, ať píše buď do diskuze nebo mně na adresu: probozice@centrum.cz. Zveřejním jen to, co si bude přát autor příspěvku. (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. Samozřejmě, že je to cesta směrem ke hřbitovu. Je to moje rodná ulice, kde jsem prožila hodně let svého mládí. Musím se však ohradit proti tomu, že tam tekla močůvka. Tyto fotky má někde i já doma a takto vždy vypadala cesta (jelikož nebyla zpevněna) vždy po každém dešti. A ty děti jsou: Jan Kučera, František Vlk, Marie Vlková a Marie Egnerová - první fotografie. M. Eg.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Využiji tohoto příspěvku, abych poděkoval paní M.Eg.za půl tuctu upřesňujících a velmi zajímavých příspěvků. Moc mě to potěšilo. A tu močůvku beru zpět, přesnější vyjádření by asi bylo "splašková voda". Taky pocházím z vesnice a vím, jak to chodívalo.(lan)

      Vymazat
  4. Ještě dodatek k dětem, které si na ulici směrem k hřbitovu hrají (to nám bylo 9 let): v tom domě, ze kterého byl "zbor", bydlela rodina Jirovských, kteří se odstěhovali do Znojma, potom tam, po zboření měli zahradu Zezulákovi a v současné době je tam nově postavený dům. M.Eg.

    OdpovědětVymazat