sobota 9. února 2013

Zajímavost: Co je na této mapě Božic zvláštního?

Dostalo se mi před časem upozornění na zajímavou katastrální mapu Božic. Už na první pohled zjistíte, že je velmi, ale velmi zajímavá. Proč?
No prostě proto, že zachycuje stav našeho katastru v dobách, kdy byla v Božicích řada věcí úplně jinak a kdy tady hodně staveb, pro nás dneska běžných, prostě ještě nebylo. A přitom to zase není tak docela dávno. Jednu nápovědu dám. Mapa je z doby, kdy už byly Božice a České Křídlovice sloučené v jednu obec, tj. musí být z doby po roce 1951. Tak zkuste hledat, co v Božicích tenkrát nebylo (není to ani na té mapě) a co naopak zmizelo. Pište do diskuze nebo na probozice@centrum.cz.

                           Ladislav Nevrkla

8 komentářů:

  1. Tak minimálně chybí všechno na jihu Božic: škola všechny bytovky,hřiště (nějaká "bouda" - že by už trinuna? - tam stojí), kulturák, DPS i řadovky - je tam krásný lesík! (lan)

    OdpovědětVymazat
  2. dá se sem umístit link na originál té mapy?? Marek Klíč
    koukám že tam nejsou ani 3 bytovky u MŠ a dvůr I.MŠ je prošlapaný spoustou cestiček.

    OdpovědětVymazat
  3. Marku, dám ho sem během zítřka. A ta zahrada u I. MŠ (tenkrát ještě školy) mě taky zaujala. (lan)

    OdpovědětVymazat
  4. ještě jsem si všiml teček na místě dnešního jezírka za třema bytovkama,
    myslím že by to mohly být malé stohy sena ze shrabané louky Marek Klíč

    OdpovědětVymazat
  5. Vidím, že tě mapa chytla jako mě, tak tady je odkaz: http://kontaminace.cenia.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. mám dnes smůlu, historická mapa z roku 1953 se mi ne a ne zobrazit. alespoň jsem si početl v III.vojenské. MA

    OdpovědětVymazat
  7. Fakt nenaskakuje.... Tak to budeme průběžně zkoušet. (lan)

    OdpovědětVymazat
  8. Dnes jsem se na historickou mapu z roku 1953 dostal, ale touto cestou: http://www.cenia.cz/__C12572160037AA0F.nsf/$pid/CPRJ895EVR2Q/$FILE/historicka_ortofotomapa.pdf a tam najít odkaz: http://kontaminace.cenia.cz/. Zobrazí se mapa - musí být terénní, jak je bílá, je to chyba! Mapa musí být historická a s popisky. Nic víc. (lan)

    OdpovědětVymazat