středa 7. října 2020

Socha sv. Antonína se vrátila do Zámlýní


 Možná si vzpomenete na můj příspěvek z února roku 2018 (http://probozice.blogspot.com/2018/02/kam-zmizel-svaty-antonin.html). Dnes můžu oznámit, že se restaurovaná socha sv. Antonína vrátila do Zámlýní. 


Sochu sv. Antonína umístil ke své nově postavené vile Ing. František Schneider, křídlovický mlynář, v roce 1930. Odkud tato socha pocházela, nevím. Někdo mi říkal, že z Lechovic. Předpokládá se však, že má svou historickou cenu a že pochází z 18. století, tj. z doby baroka.

Sochám i pomníkům se občas stává, že změní své umístění. V Božicích se tak stalo třeba soše sv. Jana Nepomuckého, kterou ještě mnozí pamatují na zahrádce Širokých naproti klášteru. Patřil jsem mezi ty, kteří chtěli, aby našla důstojnější místo. Vybráno bylo to současné na rohu farské zahrady před tzv. kaplankou. No, stalo se...., ale já jsem navrhoval jiné a i po 20 letech jsem přesvědčen, že tato socha měla stát "kousek" jinde.

                              (lan)

No a jak šel čas se sochou sv. Antonína v Zámlýní?














Žádné komentáře:

Okomentovat