pátek 11. května 2012

Diskuze na webu ProBožice

Už poněkolikáté řeším dilema, jak se postavit k diskuznímu příspěvku, který přijde jako ohlas na některý publikovaný materiál. Vzal jsem na sebe těžký úkol: psát o tom, co se děje v naší obci, propagovat její dobré jméno, ale též nezavírat oči před tím, co není tak docela "košér"; jestli mi rozumíte.

V otevřené demokracii má člověk plno práv, která byla v totalitním režimu zapovězená. Na druhou stranu nemůžou být bezbřehá, protože taky existují určité mantinely našeho počínání, ať již je praktického nebo slovního. Sám jsem si v loňském roce na zasedáních zastupitelstva užil své! Nerad bych proto přitěžoval těm z veřejných činitelů - členů obecního zastupitelstva - kteří v osobním životě pochybili, zaškobrtli nebo se jim z různých důvodů něco nepovedlo, zašmodrchalo se, existuje pro to i jadrné lidové vyjádření: p.....o se"! Myslím si, že je fér, aby se odlišila činnost veřejného činitele od jeho soukromí.
Proto jsem již dříve apeloval na to, abychom se v diskuzi na tomto webu pokud možno vyvarovali osobních invektiv, pokud přímo nesouvisejí s výkonem veřejné funkce. Když se podíváme do našeho parlamentu, je to někdy k "popukání", zvlášť když poslanci či senátoři všech barev, tráví vyčerpávající části dlouhých jednání spíš v parlamentním baru než v zastupitelské lavici! V tomto směru náš parlament příkladem nejde a já bych nerad, aby se diskuze na našem webu směřovala právě tímto směrem, byť je to i naší obci otázka živá. Proto jsem "zredukoval" příspěvek jedné naší čtenářky - byť s ním můžu i souhlasit - na dvouvěté sdělení, které je v diskuzi k článku http://probozice.blogspot.com/2012/05/jezdit-po-bozicich-na-kole-nebezpecno.html .

Prosím o pochopení a porozumění. Jinak klidně diskutujte a posílejte náměty a podněty. Hodně příspěvků jsem napsal i díky Vám, mým čtenářům, kteří jste mě oslovili, ústně, telefonicky či mailem.

                                         Ladislav Nevrkla

3 komentáře:

  1. Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, máte nějáké informace o tom, kdy přesně u nás budou hody, kdo bude hrát apod. ?..Předem děkuji za odpověď. Pavlíková P

    OdpovědětVymazat
  2. Po víkendu budeme moudřejší. Termín by měl být poslední víkend v červnu, tak aby začaly prázdniny, což znamená 30.6. a 1.7.2012. Zamluvení na sobotu jsou "Freebandi", živá hudba bude i v neděli. Program se dolaďuje. (lan)

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den.
    Náhodou jsem našel stránky Vaší obce.Moc Vás pozdravuji z Frýdku -Místku.Byl jsem u Vás na vojně v roce 1978-1980.Moc se mi tam líbilo i lidé byli příjemní.Asi se toho už hodně změnilo.Zdraví Vás Pešat Vladimír

    OdpovědětVymazat