čtvrtek 24. května 2012

K věci: Moravská vlajka v Božicích (za)vlaje

Pravidelní čtenáři těchto stránek si určitě vzpomenou, jak jsem zde před rokem plédoval za pořízení moravské vlajky a její vyvěšení minimálně na "moravský" státní svátek sv. Cyrila Metoděje 5.7.

Bylo mi obecními orgány přislíbeno, že by tomu nemělo nic bránit a dnes jsem byl informován, že tomu tak skutečně bude. Podrobnosti se já i vy dozvíme zítra na zasedání obecního zastupitelstva. Taky jeden z důvodů, proč bychom neměli v pátek 25.5.2012 v 18 hodin chybět v sále kulturního domu.
Byl jsem však příjemně překvapen dnes v podvečer, když jsem se vracel z pneuservisu v Práčích (mimochodem velmi kvalitní služba) a jel jsem, jak jest přikázáno přes Zámlýní (nikoliv přes Křídlovice), aby mě někde u kostela nevybrali policisté číhající na každého nedisciplinovaného řidiče (třeba prý zrovna dneska dopoledne).
U kina jsem však přibrzdil, vystoupil a fotil. Copak mě tak zaujalo? To prozrazují připojené fotografie.

                                                  Ladislav Nevrkla








1 komentář:

  1. Božice se jako jedna ze stovek (převážně moravských)obcí letos přihlásily ke Dni Moravy a v den státního svátku ČR 5.7.2012 i u nás zavlaje moravská vlajka. Už jsem vloni objasňoval, jak je dobré vnímat moravskou identitu: není to o nacionalismu (rozdíl je jenom kosmetický a stejně mizí - Plzeňáci "jsou ze z Plzně" a Moravští Slováci "sú z Hradišťa. Tož tak!" Důležité je povědomí, že někam patříme, že žijeme v nějakém prostoru a že skrze předky vnímáme naše kořeny. Vždyť přece "každý pořádný Pražák je z Moravy". A to nezastíráme, že i tady se projevuje moravská ješitnost. Jak jinak si vysvětlit i letošní absenci Olomouce a Zlína při 2. ročníku vyvěšování moravské vlajky. Tak tak to lze pochopit u Ostravy a Jihlavy, kde je jedna polovina města na Moravě a druhá ve Slezsku (Ostrava) nebo v Čechách (Jihlava). (lan)

    OdpovědětVymazat