pondělí 30. července 2012

Osobnosti Božic: Paní učitelka Božena Stará

V noci ze soboty na neděli 29.7.2012 odešla z tohoto světa jedna z osobností Božic, paní učitelka Božena Stará. Měl jsem tu čest ji poznat jako kolegyni a později v 90. letech mi ochotně vypomáhala i na škole v Břežanech. Nepoznal jsem ji jako žák, ale vím, že na ni celé generace bývalých božických školáků vzpomínají. Byla to prostě paní učitelka, na níž se nezapomíná.

Těší mě, že jsem s ní ještě počátkem prázdnin mohl mluvit, seděla na lavičce na umělce a dívala se, jak tam její tři synové - Jirka, Jóža na Ivoš - hrají volejbal, za mužstvo Staříků. Byla spokojená, s lehkým úsměvem a se zájmem o dění. Tak si ji budu pamatovat.
Poslední rozloučení se zesnulou se koná v sobotu 4.8.2012 ve 14 h v Božicích.
Čest její památce.

                                                        Ladislav Nevrkla

2 komentáře:

  1. Paní učitelku Starou jsem měla moc ráda. Taky jí vděčím za výuku českého jazyka a literatury. Už je to dlouho, co jsem vyšla ze školy, ale problémy z češtinou nemám dodnes. I když jsem taky z Božic nějaký čas pryč, často na ni vzpomínám. Byla hodná a obětavá. Majka.

    OdpovědětVymazat
  2. Paní učitelka Stará byla velká paní učitelka. Díky ní mám češtinu ráda,na gymplu to byl můj nejoblíbenější předmět, gramatika dodnes není problém, vše naskakuje samo. A to je jen a jen její zásluhou. Byla velmi přísná, ale základ, který nám dala, je navždy. Jen poděkování jí už nevyslovím.
    Ivana M.

    OdpovědětVymazat